Kilka książek, na których wznowienie czekam...

Czasami nakład książki się wyczerpie. Niestety, w wielu przypadkach wydawnictwa nie postanawiałam wznawiać wydań. Dzieje się to z różnych powodów, ale wniosek jest jeden - wiele złamanych serc czytelników. Niedawno, ku mojej uciesze, dowiedziałam się, że W.A.B. wznawia powieść Niesamowicie blisko, strasznie głośno. Z tego powodu przypomniałam sobie o wielu książkach, których nigdzie dostać nie można. Nigdzie to może spora przesada. Nie interesują mnie jednak ani ebooki (chociaż może w przypadku niektórych się skuszę) ani egzemplarze w cenie kilkuset złotych. Trochę chcę pomarudzić, więc stworzyła się taka oto lista....

Player One Ernest Cline


OPIS: Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych. Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko – żyć, uczyć się, bawić i kochać.
W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki – kod do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya – enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, filmów i muzyki z lat 80. Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę...
Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do gry – wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić realne morderstwo, by przeszkodzić Wade’owi. Teraz Wade żeby przeżyć, musi wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą w twarz z życiem i z miłością – w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec.
STAWKĄ JEST ŚWIAT.
CELEM – NAJWYŻSZA NAGRODA.
JESTEŚ GOTOWY?

DLACZEGO: Czy muszę w jakikolwiek sposób tłumaczyć moją wielką chęć na przeczytanie tej książki? Przyszłość, przerażająca wizja ludzkości... uwielbiam takie klimaty. Poza tym, cóż, wiele się o niej naczytałam. I ta okładka...

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: allegro cena: 60-100 zł | bookdepository (ang.) cena: 38-100zł |


Kolekcjoner kości Jeffrey Deaver


OPIS: Lincoln Rhyme to jeden z najwybitniejszych kryminalistyków na świecie. Od czasu tragicznego wypadku jest sparaliżowany od szyi w dół. Przykuty do łóżka planuje samobójstwo, gdy od swojego dawnego partnera z policji otrzymuje propozycję, której nie może odrzucić...

Kolekcjoner Kości - morderca i porywacz mający obsesję na punkcie starego Nowego Jorku - zostawia wskazówki, które tylko Lincoln Rhyme może odszyfrować. W wyznaczonym czasie, dzielącym od śmierci kolejne ofiary, Lincoln Rhyme i Amelia Sachs - policjantka, która jest jego rękami i nogami - starają się znaleźć miejsca ukrycia porwanych, korzystając ze wskazówek podrzuconych przez Kolekcjonera Kości.

Powoli kryminalistyk zawęża krąg poszukiwań wokół porywacza. Jednak okazuje się, że Kolekcjoner Kości ma swoje plany i zaciska pętlę wokół Lincolna Rhyme'a...

DLACZEGO: Kilka dobrych lat temu widziałam ekranizację na podstawie książki. Zazwyczaj nie interesują mnie motywy seryjnych morderców, ale ta historia wydawała mi się inna, wyjątkowa. Chyba ostatecznie skuszę się na książkę w formie e-booka.

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: allegro cena: 48 zł lub w formie ebooka: 23 zł 


Tajemnica Noelle Diane Chamberlain


OPIS: Czy istnieją granice wybaczenia?
Szanowna pani Anno,
Trudno mi pisać o tym, co muszę pani przekazać, a przy tym zdaję sobie sprawę, że pani jeszcze trudniej będzie dać sobie z tym radę. Ogromnie mi przykro...

Niedokończony list to jedyny trop, który może odsłonić przed Tarą i Emerson przyczyny samobójstwa ich przyjaciółki, Noelle. Znały ją jako zaabsorbowaną swoim zajęciem, gotową do poświęceń położną, kobietę oddaną rodzinie i przyjaciołom, kochającą życie. Nie znały jednak całej prawdy…

Zagadkowy list, zdradzający istnienie bolesnej tajemnicy, stał się dla przyjaciółek zmarłej bodźcem do szukania prawdy o kobiecie o złożonej osobowości, która życie każdej z nich oraz losy trzeciej, nieznanej im osoby naznaczyła miłością i współczuciem, ale też zdradą i kłamstwem.

DLACZEGO: Uwielbiam Diane Chamberlain. Niestety kilku jej książek już nigdzie nie ma. A ten tytuł strasznie mnie interesuje. Poza tym chciałabym zebrać wszystkie książki autorki. Są tylko w śmiesznych cenach na allegro.

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: allegro cena: około 50 zł lub w formie booka 25 zł


Jeden z nas. Opowieść o Norwegii Åsne Seierstad


OPIS: Jeden z nas to opowieść o sprawcy masakry na wyspie Utøya i jego ofiarach: dwóch siostrach, Irakijkach spod Oslo, które nie mogły się doczekać wyjazdu na letni obóz AUF, młodzieżówki Partii Pracy, i o grupce chłopaków z Tromsø na północy Norwegii. Nie wszyscy wrócili do domów. Autorka szuka odpowiedzi na pytania, które wszyscy sobie zadajemy: jak mogło dojść do tak okrutnej zbrodni?

DLACZEGO: Lubię książki z literatury faktu opowiadające o zbrodniarzach, mordercach. Nie ukrywam, że fascynują mnie takie jednostki. A ta sprawa jest wyjątkowo przerażająca. Z tego co wiem, istnieje inne wydanie tej książki, ale mnie interesowałoby właśnie to.

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: w formie ebooka, praktycznie wszędzie


Spóźnione wyznania John Boyne 


OPIS: Pasjonująca powieść o odwadze, namiętności i zdradzie z subtelnie zarysowaną psychologią postaci i zarazem przejmującym obrazem wojennych realiów.
Autor wielkiego bestselera „Chłopiec w pasiastej piżamie” powraca z nową, poruszającą opowieścią. Historia ryzykownego uczucia, które przydarza się w najmniej odpowiednim momencie i naznacza na zawsze życie kilku osób.
Jest rok 1919, Europa jeszcze długo nie otrząśnie się po koszmarze I wojny światowej. Dwudziestojednoletni Tristan Sadler wsiada do pociągu do Norwich, by dostarczyć paczkę listów siostrze niejakiego Willa Bancrofta, żołnierza, u boku którego walczył we Francji. Poza korespondencją przyjaciela, straconego na froncie za niesubordynację, wiezie ze sobą także mroczny sekret, który nie daje spokoju jego sumieniu. Pełen obaw odwiedza rodzinne miasto towarzysza broni.

Spotkanie z panną Bancroft w zaciszu małej restauracji będzie dla Tristana szansą na wyjawienie tajemnicy, która ciąży na jego duszy od zakończenia wojny.

DLACZEGO: Bo podobno jest niesamowita. Przejmująca i piękna. Strasznie mnie interesuje, chociaż zazwyczaj tematykę wojenną omijam.

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: allegro cena: około 50 zł


Władca much William Golding


OPIS: Opowieść paraboliczna o grupie młodych chłopców, którzy ocaleli z katatastrofy lotniczej w okresie nieoznaczonego konfliktu nuklearnego. Rozbitkowie znajdują schronienie na nieznanej, egzotycznej wyspie. Pomimo różnic charakterologicznych, podjęta zostaje przez nich próba rekonstrukcji cywilizacji w obcym zakątku świata. Niestety rozsądne i roztropne wysiłki części chłopców obracane są w niwecz, gdy grupa stopniowo upada w barbarzyństwo i dzikość.

DLACZEGO: Rzadko czytam typowe klasyki z literatury. Ale w tej historii jest coś co mnie do niej przyciąga... Jednak w tym wydaniu nie znalazłam jej nigdzie.

GDZIE MOŻNA ZNALEŹĆ: 

***
Na jakich książek wznowienia lub dodruk Wy czekacie? A może gustujecie tylko w nowościach i nie zaprzątacie sobie głowy takimi starociami :)? Czy ktoś z Was przeżył podobną euforię, kiedy ja dowiedziałam się o dodruku Niesamowicie blisko, strasznie głośno?

13 komentarzy:

  1. Ja też widziałam film "Kolekcjoner kości". Książkę bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Tajemnica Noelle" to jedna z moich ulubionych książek Chamberlain (a przeczytałam wszystkie wydane w Polsce), mam nadzieję, że upolujesz ją na jakiejś wymianie czy w rozsądnej cenie, bo naprawdę warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czekam na wznowienie 'Żywego wiązania' Newerlyego.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Kolekcjonera kości" można kupić na stronie wydawnictwa w ramach "druku na żądanie". Sama co prawda nie korzystałam, ale przynajmniej cena nie jest z kosmosu ;)

    https://ksiegarnia.proszynski.pl/product,66469

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, podobnie jest z Tajemnicą Noelle, ale na razie się wstrzymuję :)

      Usuń
  5. "Player One" taki drogi? O, może przeczytam i jeśli mi się nie spodoba, szybciutko sprzedam, póki cena jest taka wysoka... ;) Swój egzemplarz dorwałam w Matrasie jakiś czas temu, był w koszu z książkami za 10 zł. "Jeden z nas" szukałam (i czytałam) całkiem niedawno i faktycznie to była droga przez mękę. Jest inne wydanie, dostępne tylko w Empiku (teraz przecenione z 50 zł na 42, wow.), ale to, o którym piszesz, jest praktycznie nie do dostania. Ja ogłosiłam poszukiwania na grupie ze sprzedażą książek i tam udało się je dorwać.

    Ogólnie polecam, zwłaszcza jeśli upatrzysz sobie jakieś konkretne wydanie, wrzucić posta na Facebookowe grupy sprzedażowe - zaskakująco dużo ludzi ma coś na sprzedaż, ale wcale się z tym nie ogłasza. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Jednego z nas" kupiłam rok temu właśnie w tej okładce, ba, przyznam, ze dlatego się nią zainteresowałam (książką), bo właśnie te kolory przykuły moją uwagę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. W zeszłym roku na święta moja mama chciała mi kupić "Władcę much" i właśnie wtedy przekonałam się, że ta książka nie jest nigdzie dostępna. Aż dziwne, bo przecież to jest klasyka literatury i to bardzo ceniona. Prawdopodobnie znajdę ją w bibliotece, ale wolałabym mieć własny egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiłaś mnie "Kolekcjonerem kości" i książką o Breiviku. Poczekam z tobą ;) Aktualnie sama nie czekam na żadne wznowienia, choć możliwe, że już nigdzie nie ma "Korony w Mroku", a jeszcze jej nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej! Ale się cieszę na wznowienie "Niesamowicie blisko, strasznie głośno.". Kurczę, nie byłam świadoma tego, że tyle fajnych książek ma już wyczerpany nakład!

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawe propozycje! :))

    Obserwuję Twojego bloga i zapraszam do mnie, będzie mi miło. :)
    http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. "Player one" to świetna książka :D Przeczytałam ją za jednym posiedzeniem, bo nie dał się od niej oderwać :)
    Też oglądałam ekranizację na podstawie "Kolekcjonera kości" i chętnie przeczytałabym książkę :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. "Kolekcjonera kości" polecam bardzo mocno. Zresztą cała seria o Lincolnie Rhyme'ie jest bardzo dobra - wszystkie 11 tomów już za mną i naprawdę jest się czym zachwycać :)

    Ja osobiście bardzo długo czekałem (właściwie wciąż czekam, bo chciałbym własny egzemplarz) na wznowienie książki "Uśpieni" L. Carcaterry. Niedawno ją dorwałem od znajomego, ale po latach poszukiwań. Ubolewam nad tym, że tak niezwykłe książki są prawie niedostępne. A "Uśpionych" zdecydowanie warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.