Nie ma to jak styczniowe zdobycze! (BOOKHAUL 1/2017)

Cześć! Skoro już ostatecznie wróciłam do czytania książek to musiałam wrócić też do ich kupowania... prawda? Nawet jeśli nie musiała, to to zrobiłam! Wiem, że mówię to po raz kolejny, ale naprawdę zamierzam przystopować z zakupami książkowymi. Nie dość, że nie mam już miejsca na półce (tak, już planuję kupić drugą!) to ilość nieprzeczytanych książek jest... no, spora. Dajcie też znać, czy chcielibyście zobaczyć zaktualizowane bookshelf tour?

(KLIKNIJ W ZDJĘCIE ABY POWIĘKSZYĆ)

Pierwsze dwie książki to efekt zakupów na empik.com – reportaże były przecenione do 50%. Zakupiłam Ganbare! Warsztaty umierania, które opowiada o życiu Japończyków zamieszkujących północną część kraju, zniszczonego przez liczne katastrofy naturalne oraz Czarnobylską modlitwę, która mówi o życiu mieszkańców Czarnobyla po katastrofie wybuchu elektrowni jądrowej. Niedawno czytałam świetny reportaż i dotarło do mnie, że literatura non-fiction może być naprawdę ciekawa. Być może do tego dojrzałam, nie wiem. W każdym razie nie mogę się doczekać aż przeczytam obie te książki.

Kolejne pięć książek to skutek promocji na Znaku. Zakupiłam Zapomniany ogród Kate Morton – uwielbiam sagi rodzinne, mroczne przeszłości i klimatyczne zagadki. Poza tym zawsze chciałam poznać się z autorką, która podobno w tym gatunku nie ma sobie równych. Za śmieszną cenę (około 10 zł) kupiłam Dzień dobry, północy (które ma tak absolutnie fantastyczną okładkę!) oraz Nowy wspaniały świat – kultowa antyutopia wydana po raz pierwszy prawie sto lat temu. O ile tamte tytuły wybrałam spontanicznie, zarówno Dziewczyna, którą kochałeś jak i Kuracja samobójców były moimi must have'ami od dawna! Nie wiem, kiedy się za nie zabiorę, ale świadomość, że mam je na półce jest kojąca.

(KLIKNIJ W ZDJĘCIE ABY POWIĘKSZYĆ)
Ten stosik poświęcony jest tylko i wyłącznie egzemplarzom recenzenckim. Jak widzicie,  jest ich sporo, więc wszystkie recenzje w przeciągu kilku tygodni będą dotyczyć właśnie tych tytułów. Lecimy od lewej. Od wydawnictwa Afera otrzymałam Pod śniegiem – jest to książka z literatury czeskiej, z którą nie miałam okazji się poznać. Słyszałam zarówno o tej literaturze dużo dobrego, podobnie jak o samej powieści. Nie mogę się doczekać. Caraval to... cóż, niespodzianka od wydawnictwa OMG Books. Nie miałam zamiaru jej czytać, bo czytałam kilka niepochlebnych opinii i one mnie jakoś zraziły... Ale skoro znalazła się u mnie to spróbuję. Zaraz potem jest Frankenstein od wydawnictwa Vesper. Na daną chwilę zasługuje na wydanie roku, naprawdę. Jest tak piękne wykonana, z taką dbałością, dodatkowo z licznymi ilustracjami... no, a do tego interesuje mnie oczywiście treść :) Zaraz potem są książki od Wydawnictwa Literackiego: prebook Sekretnych roślin (o których będziecie mogli przeczytać przedpremierowo), Załatw pogodę, ja zajmę się resztą oraz Pragnienie. Na samym końcu jakże wychwalana Piąta pora roku N. K. Jemisin. Jej recenzji możecie spodziewać się w sobotę lub niedzielę!

***
Znaleźliście coś dla siebie? Recenzję, której książki z drugiego stosu chcecie zobaczyć najchętniej?

17 komentarzy:

  1. Widzę "Frankensteina". Super, udanej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie dzisiaj odebrałam "Dziewczynę, którą kochałeś" i nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się doczekać Twojej opinii o 'Dzień dobry, północy'. Oprócz tego, że książka jest przepiękna z zewnątrz ma bardzo bogate wnętrze:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd ja to znam - też nie mam miejsca na półkach, a prawie cały mój książkowy dobytek został u rodziców i leży w pudłach na strychu. Ale czasem nie da się sobie odmówić tej przyjemności zakupów xD Ja bym bardzo chciała dorwać tę książkę Jojo Moyes - uwielbiam jej prozę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko "Kuracje samobójców" - bardzo lubię tą serie i czekam na kolejny tom :)
    "Piątą porę roku" mam w czytniku i na pewno wkrótce się za nią zabiorę.
    Najbardziej czekam na recenzję "Frankensteina", bo od dawna mam na nią ochotę, ale coś nie mogę się zmotywować, aby przeczytać - może Ty mnie zachęcisz ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja na serię "Caraval" mam ogromną ochotę, od chwili zobaczenia książki w zapowiedziach wydawniczych. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No piękne te zdobycze! Znam to: "Nie będę kupować książek, bo przecież tyle już na mnie czeka" - mimo to kupuję. To się chyba nazywa uzależnienie :D

    Pozdrawiam! ♥
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam Piątą porę roku i Kurację - świetne książki :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu stosik w własnymi zdobyczami. Najbardziej mnie interesuje recenzja "Dziewczyna, którą kochałeś" oraz "Kuracja samobójców".

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne stosiki :) Chciałabym przeczytać "Załatw pogodę, ja zajmę się resztą" i "Dzień dobry północy", która mnie kusi okładką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na recenzję "Caraval", ciekawe, czy "spodoba" Ci się tak bardzo jak mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super propozycje!
    Dużo słyszałam dobrego o "Zostaw pogodę, ja zajmę się resztą". Mam ją w planach. Myślę, że bliskich...
    jestem ciekawa "Dzień dobry północy"
    Frankenstein cudowny ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam Caraval, ksiazka po która z chęcią sięgnę. Zapoznałabym się również z "Dziewczyna, którą kochałeś" z Twojego zestawu. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo gorąco polecam ci do przeczytania Piątą Porę Roku i Frankensteina :D I tak, chciałabym zobaczyć Bookshelf Tour!

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekam na Twoją recenzję "Piątej pory roku", bo sam za jakiś czas mam w planach po nią sięgnąć, a również słyszałem same pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z wymienionych czytałam tylko kurację samobójców, jednak bardzo mi się ona spodobała i wprost nie mogę się doczekać ostatniego tomu. Poza tym mam chrapkę na "Piątą porę roku" i "Caraval".
    Pozdrawiam cieplutko ^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogromnie zazdroszczę ci Ganbare!... Niezwykle intryguje mnie ta książka. Z pozostałych czytałem całkiem dobre "Pragnienie" oraz "Nowy wspaniały świat", który ogromnie ci polecam. W najbliższym czasie również będę czytać Frankensteina; już się nie mogę doczekać lektury :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.