TOP 5 | Moje ulubione książki

Jestem bardzo wymagającym czytelnikiem. Trudno jest mnie zachwycić, oczarować i poruszyć. Niemniej jednak czasem moje serce całkowicie oddaje się książce. Chciałabym się dzisiaj podzielić z Wami tymi, które zrobiły na mnie największe wrażenie i mogę ogłosić je jakże zasłużonym mianem ulubionych książek. Dodałam też kilka, które również mają specjalnie miejsce w moim sercu i znajdują się poza rankingiem, ale zasługują na uwagę. Jeśli klikniecie w okładkę, zostaniecie przeniesieni bezpośrednio do recenzji książki na blogu.


5. Zapach ciemności C. J. Roberts



Jeden z niewielu erotyków, które przeczytałam. Kupiłam w ciemno, zaintrygowana motywem wątku miłosnego pomiędzy trenerem seksualnych niewolnic i jedną z jego... podopiecznych. Jakkolwiek niedorzecznie by to nie brzmiało – uwierzcie mi, warto. Zapach ciemności to druga książka z serii. O ile pierwsza była zwyczajnie dobra, drugi tom po prostu zwala z nóg. Nie ma tutaj przewidywalnego do bólu motywu niegrzeczny playboy–szara myszka. Poza seksem jest przede wszystkim brutalność, przemoc i narkotyki – a to wszystko w niebezpiecznym Meksyku.  Porywa, przeraża, przede wszystkim zaskakuje, a momentami i podnieca. (PS. – istnieje trzeci tom, ale jest kiepski! Gdybym miała taką możliwość, poprzestałabym na dwóch pierwszych książkach z serii. Nie zmienia to faktu, że Dotyk i Zapach ciemności są warte przeczytania.)

4. Chcę cię usłyszeć Diane Chamberlain




Wspominam o tej książce na blogu już chyba do znudzenia. Diane Chamberlain przedstawia wgląd w życie Laury, matki Emmy, która od czasu śmierci bliskiej osoby milczy. Laura odwiedza starszą kobietę, która zabiera ją w przeszłość... pełną tajemnic, bólu i emocji. Nie wiem do jakiego gatunku przypisać ten tytuł. Ni to obyczajówka, ni to thriller. Może skrzyżowanie tych dwóch. Nie zmienia to faktu, że nigdy nie czytałam tak emocjonującej książki. Tak zaskakującej pod względem fabularnym i z tak niesamowitymi bohaterami. Bohaterami, którzy oddychają, żyją naprawdę, a ja przez te kilka godzin żyłam razem z nimi. Uwielbiam ją.

3. Tysiąc wspaniałych słońc Khaled Hosseini



Wyjątkowo trudna historia dwóch kobiet, które są żonami jednego mężczyzny. Nie pamiętam żeby jakakolwiek książka aż tak mną wstrząsnęła i aż tak poruszyła... Co jakiś czas mówię sobie, że powinnam do niej wrócić, przypomnieć sobie... Ale czytanie epilogu skończyło się głośnym płaczem. Oprócz intymnego wglądu w niełatwe życie kobiet, w tle przedstawione jest kilkanaście lat z historii Afganistanu. Ciekawe i równie przejmujące relacje z życia mieszkańców krajów Wschodu, nie pozwalają na chwilę wytchnienia. Nie można zapomnieć o tym, że Khaled Hosseini jest mistrzem opowiadania historii.

2. Dla ciebie wszystko Nicholas Sparks



Wiem, że wiele osób nie przepada za tym pisarzem. I chociaż nie lubię głupiego frazesu "rozpadać się na miliony kawałków" to opisuje on idealnie co ta książka zrobiła ze mną. Historia opowiada o Amandzie i Dawsonie, których połączyła młodzieńcza miłość. Jak to w życiu bywa, ich drogi się rozchodzą... Lubię w tej książce samą ideę uczucia miłości, zwłaszcza jeśli chodzi o Dawsona. Lubię w niej tą dojrzałość, dorosłość. Wprawdzie czytałam ją dobre parę lat temu i pewnie powinnam sobie przypomnieć treść (i przekonać się czy nadal uważam ją za tak wspaniałą), ale wtedy, podczas czytania... nigdy nie byłam tak emocjonalnie rozchwiana, zwłaszcza po zakończeniu.

1. I nie było już nikogo Agatha Christie



Uwielbiam kryminały, chociaż czytam ich ostatnio zdecydowanie mniej. Nie zmienia to faktu, że to właśnie książka z tego gatunku jest moją ulubioną. I nie było już nikogo opowiada o tym, jak tajemniczy pan U.N. Owen sprowadza na wyspę kilku ludzi. Jednak po przybyciu na wyspę czuć i widać, że nic nie jest takie jak powinno. Z czasem goście zaczynają ginąć według dziecinnego wierszyka. Agathę Christię wielbię i wielbić będę, ale to za tę książkę najbardziej ją podziwiam. Za dogłębny wgląd w ludzką psychikę, w jej najskrytsze zakamarki. I oczywiście za intrygę. 

Wyróżnienie


   

Oto i kilka tytułów, które zasługują na wyróżnienie. Niesamowicie porywający i zabawny Układ Elle Kennedy, dzięki któremu autorka pokazała, że romans nie musi być banalny. Pokazała też swój świetny styl,w którym jestem wręcz zakochana. Jest też Oddam ci słońce Jandy Nelson – powieść młodzieżowa, ale jedyna w swoim rodzaju. Z pozoru o miłości, ale wcale nie takiej zwykłej. O miłości do siebie, do pasji i do rodzica. I z równie niesamowitym, niezwykle barwnym i plastycznym stylem autorki. Pandora M. R Careya to jedne z większych zaskoczeń tego roku. Historia o apokalipsie zombie, ale wcale nie schematyczna i prosta. Autor wyczarował coś niesamowitego. Niezwykle trudno było mi się rozstać z tą historią i ze wszystkimi bohaterami... Na koniec Czarne skrzydła Sue Monk Kidd, czyli losy dwóch dziewczynek (a następnie kobiet) – Sarah, córki plantatora oraz Hetty, jej niewolnicy. Niezwykła, ale niestety często smutna i przygnębiająca, opowieść o dwóch kobietach w trudnych czasach. 

***
Jakie są Wasze ulubione książki?
Czy któreś z nich pochodzą z mojej listy?

25 komentarzy:

  1. I nie było już nikogo <3 Uwielbiam!
    Jeżeli chodzi o moje ulubione książki to mam ich za dużo i z różnych gatunków, dlatego nie potrafiłabym nawet zrobić podobnej listy.. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w szoku, że więcej niż połowę ulubionych pozycji nam się pokrywa, a myślałam już, że nasze gusta są diametralnie różne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba każdy ma taką swoją listę. I fajna jest ta różnorodność gustów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgodzę się z niektórymi. Też kocham "Tysiąc wspaniałych słońc", ta lektura naprawdę odmieniła moje patrzenie na świat.
    Również wyróżniłabym "Oddam Ci słońce" i "Czarne skrzydła"

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli polubiłaś Chamberlain to polubisz też Jodi Picoult, którą gorąco Ci polecam :) Zresztą ta pierwsza nazywana jest nawet "Jodi Piocult amerykańskiego południa".
    Czytałam "Układ" i chociaż nie zaliczyłabym go do swoich ulubionych książek to jednak był dobry i bardzo przyjemnie mi się go czytało. Z Nelson miałam kontakt przy "Niebo jest wszędzie", które mnie rozczarowało, dlatego tez bardzo zwlekam z przeczytaniem jej kolejnej książki.
    Jeśli zaś chodzi o moje TOP - "Jeden dzień" Davida Nicholsa, "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes i (szok! :D ) "Ostatnie dni Królika" Anny McPartlin. Uwielbiam też prawie każdą książkę Jodi ;)

    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie wszystkie muszę nadrobić. :(
    Ale nie tylko ty jesteś wymagająca. Mnie też "byle co" nie zadowoli. ;)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  7. "Chcę Cię usłyszeć" również na mnie wywarło spore wrażenie. Za to "I nie było już nikogo" to moje pierwsze i jak na razie ostatnie spotkanie z twórczością Christie, które bardzo mnie zawiodło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za Sparksem, ale "Dla Ciebie wszystko" uważam za jedną z lepszych jego książek. Z wymienionych przez Ciebie do swoich ulubionych mogę zaliczyć "Oddam Ci słońce", a w moim rankingu znalazłyby się też na pewno książki Agnieszki Olejnik: "Zabłądziłam", "Dziewczyna z porcalny", książka Zusaka "Złodziejka książek". Nie lubię natomiast "I nie było już nikogo" - ta pozycja Christie wyjątkowo nie przypadła mi do gustu, podczas gdy inne uważam za naprawdę świetne. Bardzo chcę też przeczytać "Czarne skrzydła" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam żadnej z tych książek. I niestety większości nie mam nawet w planach, ponieważ nie są w moim guście. Na pewno zapoznam się z Pandorą.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Zapach ciemności" było świetne - drugi tom też, a trzeciego nie czytałam i z tego co piszesz, to może dobrze ;)
    "Oddam ci słońce" kocham! Styl autorki jest olśniewający.
    "Pandora" też ogromnie mnie zaskoczyła - czekałam na wydanie tej książki przez długi, długi czas i słyszałam wcześniej o niej co nieco, ale i tak przeżyłam szok - szczególnie zakończenie było świetne :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. I nie było już nikogo jest cudowne <3 <3
    Układ też bardzo lubię, głównie za ten humor ^_^ ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Aww, wszystkie książki mi się podobają, ale żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak widzę, nasze gusta diametralnie się różnią, a z wymienionych przez Ciebie książek czytałam tylko Układ, więc niewiele mogę na ich temat powiedzieć. Za to mam w planach Sparksa, tylko nie mam pojęcia za którą książkę się brać :P

    Pozdrawiam cieplutko ^^
    Książki bez tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie "I nie było już nikogo" również jest w czołówce ulubionych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnej z wymienionych przez Ciebie książek nie czytałam i najprawdopodobniej żadna nie trafi w moje ręce.
    A na samym szczycie mojej listy znalazłby się "Mistrz i Małgorzata" Bułhakowa <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam "Dla Ciebie wszystko". Pamiętam, że i mnie ta książka rozwaliła na kawałki sprawiając, że gdy czytałam już ostatnie rozdziały, to co rusz musiałam wycierać łzy, bo zamazywały mi słowa... Natomiast z wymienionych przez Ciebie książek na pewno chciałabym przeczytać "Chcę cię usłyszeć". ;)
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię książkę "Układ", o wiele bardziej mi się podobała niż "Błąd" tej autorki. "Dla Ciebie wszystko" także mi się podobała, również film. :) Już od dawna mam ochotę na "I nie było już nikogo", muszę po nią w końcu sięgnąć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam Cię, że dałaś radę ograniczyć się do kilku tytułów, ja chyba jestem mniej wymagająca i przez to moich "top" z pewnością byłoby więcej :D Bardzo lubię "Dla ciebie wszystko", generalnie Sparksa uznaję za jednego ze swoich ulubionych pisarzy. Może i jest banalny, przewidywalny i dość schematyczny, ale ja kocham sposób, w jaki opisuje uczucia. Co do pozostałych - zdecydowanie muszę nadrobić, szczególnie "Układ", "Pandorę" oraz "Chcę cię usłyszeć". Ogólnie muszę wreszcie sięgnąć po twórczość Diane Chamberlain, tak dużo dobrego o niej słyszę, że nie da się przejść obok tego obojętnie :)
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałem (i również bardzo lubię) jedynie Oddam ci słońce. Jedna z niewielu młodzieżówek, które zrobiły na mnie duże wrażenie. Od dłuższego czasu czaję się także na Czarne skrzydła. Jestem ciekaw, czy spodobają mi się tak bardzo jak Tobie :)
    Na mojej liście ulubionych książek na pewno znajdują się m.in. Mistrz i Małgorzata, Paragraf 22 i Rok 1984 :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Całkiem interesująca lista książek, chociaż muszę się przyznać, że żadnej z nich nie miałam jeszcze okazji czytać. Masz bardzo fajnego bloga. Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W twórczości Sparksa zakochałam się jako nastolatka, teraz został ogromny sentyment. A Diane Chamberlain poznałam niedawno i przeczytałam już większość jej książek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Chcę Cię usłyszeć" chciałabym kiedyś przeczytać :)
    "Pandorę" również, a "Układ" tak leży u mnie na półce i kurz zbiera... :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla Ciebie wszystko - czytałam, oglądałam, polecam! A co do Oddam Ci słońce równiez mi się podobało, tyle, że strona Noaha była odebrana jakoś lepiej przeze mnie. A Układ i Błąd na pewno przeczytam, jak tylko znajdę chwilę czasu na wypożyczenie od koleżanki z klasy. ;d

    OdpowiedzUsuń
  24. W pierwszym opisie wkradło ci się powtórzenie "po prostu".
    Bardzo dobrze napisany post! Sama ostatnio pisałam podobny u siebie.

    czytajacpomiedzywersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Christie! :) "I nie było już nikogo" bardzo mi się podobało :) Pozostałych tytułów nie znam bliżej, ale na pewno chciałabym przeczytać "Chcę Cię usłyszeć" oraz "Tysiąc wspaniałych słońc". Kuszą mnie też "Czarne skrzydła", a że koleżanka ma ją w swojej biblioteczce to pewnie prędzej czy później przeczytam.

    Sama miałabym duuuży problem z wskazaniem ulubionych powieści, ale wspomnę o tych, które przychodzą mi teraz na myśl: "Cień wiatru" Zafóna, "Worek kości" Stephena Kinga, "Miasto niepokoju" Dennisa Lehane'a... ta lista nie miałaby końca :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.