ZAPOWIEDŹ: „Muza” Jesse Burton

Świat wielkiej sztuki, jeszcze większych namiętności tajemniczy obraz, który skrywa więcej niż tysiąc słów...



Autor: Jesse Burton
Tytuł: Muza
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Ilość stron: 416
Data premiery: 28.11.16


Opis: Po jednej stronie płótna dziewczyna trzyma odciętą głowę swojej siostry, po drugiej lew, który za chwilę poderwie się do zabójczego skoku... Obraz, który latem 1967 roku trafia do renomowanej galerii w Londynie, elektryzuje środowisko marszandów. To może być dzieło młodego hiszpańskiego artysty z lat 30. XX wieku zaginione w trakcie wojny. Potwierdzają to listy z Muzeum Prado oraz fundacji Guggenheima. Wskutek szczególnego zbiegu okoliczności maszynistka zatrudniona w galerii, 26-letnia Odelle Bastien trafia na trop fascynującej historii z Andaluzji roku 1936. Losy Harolda Schlossa, Żyda z Wiednia, który pośredniczy w sprzedaży dzieł Kokoschki, Klee i Klimta, jego pięknej żony Sary i niezwykle uzdolnionej córki Oliwii, w nieoczekiwany sposób splotą się z jej własnym. Czarnoskórej imigrantki z Trynidadu, która choć nagrodzona prestiżowym literackim wyróżnieniem za debiutanckie opowiadanie, z trudem znajduje swoje miejsce w ksenofobicznym Londynie.


W tej przepięknie opowiedzianej powieści Jessie Burton raz jeszcze porywa nas w czarowny świat sztuki i artystów, namacalnie wręcz dając odczuć atmosferę minionych dekad, pełną wewnętrznych napięć i niepokoju. Poruszająca i mądra książka o kobiecości, miłości, wolności i sztuce. Niełatwo powtórzyć spektakularny sukces debiutu, jakim była Miniaturzystka. A jednak Jessie Burton się udało! Mistrzowski akord.

***
Ale jestem podekscytowana tą książką! Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Literackiego będę mogła zrecenzować ją dla Was przedpremierowo, więc możecie spodziewać się recenzji w okolicy premiery. Nie muszę chyba mówić, że okładka to arcydzieło? Sam opis jeszcze bardziej zachęca! 

Jesteście jej ciekawi?

12 komentarzy:

  1. Wow! Jaka świetna okładka! I Miniaturzystkę też chcę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna okładka! *.* Jestem baaaardzo ciekawa tej książki i nie mogę się doczekać recenzji ^^
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czekam na mój egzemplarz. I chociaż nie czytałam "Miniaturzystki" (jeszcze) to już się nie mogę doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że jestem bardzo ciekawa tej książki. Będę czekać na premierę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest cudowna :) Czytałam poprzednią książkę Burton i bardzo mi się podobała, więc na "Muzę" czekam z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
  6. okładka mnie powala, chętnie sięgnę po tę książkę. Bardzo mnie zaciekawiłaś.
    pozdrawiam
    i zapraszam do siebie, wczoraj była premiera mojej książki i z tej okazji post :)
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ogromnie ciekawy tej książki. "Miniaturzystka" czeka na swoją kolej już bardzo długo, dlatego może premiera, genialnie zapowiadającej się, "Muzy" zachęci mnie w końcu do sięgnięcia po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czy ta opowieść dla mnie, ale chyba się skusze przez tą okładnkę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fakt, okładka jest przepiękna! Co do opisu, to mam dość mieszane uczucia - z jednej strony ta historia szalenie mnie intryguje, a z drugiej nie wiem, czy to tak do końca moja tematyka. Sztukę mogę jedynie podziwiać, ale nie znam się na niej zupełnie, więc tło wydarzeń może być dla mnie nieco pogmatwane, ale... Chyba i tak dam tej powieści szansę, kusi za bardzo :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka zapowiada się bardzo ciekawie, a okładka zachęca. Myślę, że po "Muzę" z chęcią sięgnę :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpierw "Miniaturzystka"! :) Chodzi za mną od bardzo dawna, może sobie sprawię w listopadzie :) A później kto wiem, może i na "Muzę" się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.