Śląskie Targi Książki w Katowicach 2016 (sobota) – (foto)relacja

Cześć! Wydarzenie, na które czekałam cały rok w końcu nadeszło. Rok temu... no cóż, było poprawnie. Zwłaszcza jeśli chodzi o ceny książek oraz spotkania z autorami – w 2015 roku nie spotkałam się z żadnym, nie pojawił się nikt kogo książki sobie cenię. W tym roku było znacznie lepiej, ale o tym zaraz. Zapraszam na (foto)relację!


Podobnie jak rok wcześniej, wydarzenie miało miejsce w Centrum Kongresowym w Katowicach. Miejsce świetnie, zaskakujące swoją architekturą, designem. Przyjechałam na miejsce na godzinę 11:30, aby docelowo udać się najpierw na panel z Magdą Omilianowicz w roli głównej.


Swego rodzaju wywiad, a bardziej rozmowę przeprowadziła z autorką Sylwia Chutnik, również pisarka. Pomimo, że dyskusja dotyczyła głównie Bestii, którą już miałam okazję przeczytać, ani chwili się nie nudziłam. Pani Magda to bardzo sympatyczna, mądra i ewidentnie profesjonalna osoba. Pani Sylwia równie dobrze prowadziła rozmowę, także słuchanie tych autorek to sama przyjemność. Nawet jeśli rozmowa dotyczyła czegoś tak przerażającego.




Z panią Magdą również trochę porozmawiałyśmy w sumie o samych mordercach. Powiedziałam, że książkę przeczytałam trochę "stesty" trochę niestety. Do przyjemnych nie należała, zrobiła wrażenie, ale jednak jest bardzo uświadamiająca. Z tego spotkania jestem najbardziej zadowolona :)



Zaraz po panelu oraz spotkaniu z panią Magdą, zwyczajnie udałam się na łowy. Ceny jak to ceny – większość z nich nie zaskakiwała. Ceny okładkowe lub 10% lub 15% zniżka. Ci, którzy kupują książki w sklepach internetowych wiedzą, że te obniżki to tak naprawdę żadne obniżki. Tradycyjnie jednak Czarna Owca zaskoczyła 30% zniżką, czyli chyba największą na całych targach. Udało mi się również zakupić dość popularną książkę w cenie 15 zł na stoisku wydawnictwa MUZA S.A. 

Tak jak postanowiłam – wydawałam tylko 100 zł, zakupując cztery książki. Myślę, że zrobiłam dobry interes. Bardzo fajnie, że w tym roku pojawiło się stoisko księgarni bookshop.pl, która ma w swojej ofercie książki w języku angielskim. Nie mogłam się napatrzeć i jednocześnie zdecydować, jaką książkę wybiorę. Na razie będę trzymać Was w gotowości – zamierzam zrobić osobny post ze zdobyczami z targów.



Zależało mi też na tym, aby kupić najnowszą ksiażkę Zbigniewa Białasa, który przy stoisku wydawnictwa MG dawał autografy. Niestety zmieniona została godzina panelu z autorem, który zamierzał mówić o życiu w Stanach Zjednoczonych, więc to przegapiłam... Ale lektury nie mogę się doczekać :)

Miałam jeszcze zamiar iść po autograf do Katarzyny Bondy, ale kiedy zobaczyłam kolejkę... Ciągle nie przeczytałam żadnej książki autorki, więc aż tak bardzo mi na tym nie zależało. No cóż, szkoda.

Ogólnie jestem bardzo zadowolona. Mimo, że odwiedziłam mało autorów, widziałam listę wszystkich pisarzy i powiem Wam... naprawdę się w tym roku postarano. Z tych nazwisk, które kojarzę, był m.in. Jakub Ćwiek oraz Jakub Małecki, autor głośnego Dygotu. Poza tym było też sporo autorów zagranicznych. Bardzo się cieszę, że nasze targi w Katowicach są z roku na rok lepsze, obfite w ciekawe panele, rozmowy oraz wydarzenia. Ceny książek nie powalają, ale perełki można znaleźć, jak tylko dobrze się poszuka :) Zwłaszcza, że w tym roku było sporo stoisk z antykwariatów, z książkami zarówno starszymi jak i z nowościami.

***

Byliście na Targach Książki w Katowicach? Jakie są Wasze wrażenia?

PS. Trochę mało mnie tutaj ostatnio, ewentualnych wyjaśnień należy się spodziewać na dniach. Mam nadzieję, że to nie będzie koniec. Zobaczymy. Trzymajcie się.

12 komentarzy:

  1. Miałam być przez wszystkie trzy dni, ale choroba mnie złapała i się nie udało. Dotarłam dopiero w niedzielę, dzięki czemu mam przynajmniej dwa z zaplanowanych autografów, jednak i tak nie potrafię przeboleć, że nie byłam w sobotę.
    W zeszłym roku nie byłam, więc porównać nie potrafię, natomiast patrząc na listę autorów to rzeczywiście było w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Katowicach nie byłam. Ale teraz wybieram się na targi w Krakowie. Ale to są przeżycia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tylko na chwile w niedziele, ale jakoś ilość wystawców mnie nie powaliła. Czkam na Kraków i tam raczej też zabawię tylko na chwilę. :) Lepsze to niż nic. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam i wrażenia mam podobne ;) Byłam i w sobotę, i w niedzielę - w sobotę dla Mastertona, drugi dzień dla Jadowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobne odczucia co do Katarzyny Bondy. ;)
    A na Śląskich nie byłam, ale na Krakowskich obowiązkowo się pojawię !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wytrwale czekam na krakowskie targi książki. Ponoć pojawił się już program, ale nie miałam okazji jeszcze na niego zerknąć. Chciałabym podpis od pani Bondy, ale kurczę... Te książki są takie ciężkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze bardzo chciałam pojawić się na takich targach, ale niestety jeszcze nigdy nie nadarzyła się taka okazja ;/
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna relacja, bardzo ciekawa. Ja mam nadzieję, że wybiorę się na targi do Krakowa ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie byłam w Katowicach, ale najpewniej wybiorę się w Krakowie ;)

    http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie byłam niestety jeszcze ani razu na targach w Katowicach - w sumie wstyd, bo nie mieszkam zbyt daleko. Postaram się jednak wpaść za rok, choćby dla samej atmosfery i możliwości przeżycia czegoś nowego :) Wybierasz się w tym roku do Krakowa? Bo właśnie tam akurat planuję się udać, już nie mogę się doczekać :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nigdy nie byłam na targach, ale planuję pojawić się w Krakowie, zobaczymy czy mi się uda, ale byłabym bardzo szczęśliwa gdyby mi się udało. Już nie mogę się doczekać, aż pojawi się post z tym co udało ci się upolować na targach ♥
    Pozdrawiam cieplutko!
    Book Princess

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbliższe i pierwsze targi na które pojadę będą w Warszawie, bo do stolicy mi najbliżej. Już nie mogę się doczekać, choć pewnie będzie pełno ludzi. ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.