TOP 5 | Ulubione seriale

Chociaż to filmy zajmują zdecydowanie więcej miejsca w moim sercu tuż obok książek, lubię od czasu do czasu obejrzeć jakiś serial. Niektórzy wiedzą wszystko o wszystkich, ale ja oglądam regularnie tylko nieliczne z nich. Zresztą wszystkie te, które są w tym zestawieniu  obejrzałam od początku do końca (lub jestem na bieżąco, jeśli serial ciągle jest emitowany).

5. I nie było już nikogo (2015)



Czteroodcinkowa adaptacja mojej ulubionej książki Agathy Christie. Obawiałam się jej strasznie, ale już po kilkunastu minutach moje wątpliwości zostały rozwiane. Dziesięcioro nieznajomych zostaje zaproszonych przez tajemniczego pana Owena na wyspę. Po jakimś czasie pobytu goście zaczynają ginąć według wierszyka dla dzieci. Jeśli nie przepadacie na piórem autorki, gorąco polecam. Klimat jest niesamowity, ujęcia wybrzeża oraz wyspy zapierające dech w piersiach, a aktorsko... jest po prostu idealnie. Świetny serial, jak już wspomniałam tylko czteroodcinkowy, więc dla wytrwałych nawet na jeden wieczór.

4. Walking dead (2010-)



Wydaje mi się, że każdy kojarzy ten serial – opowiada o niczym innym jak o apokalipsie zombie. Miał swoje wzloty i upadki, ale mimo wszystko pozostaje ciekawy i jak dotąd nie zrezygnowałam z jego oglądania. Nie spodoba się wielbicielom filmów akcji, bo chociaż jest jej sporo, serial skupia się też na zmianach zachodzących w człowieku w obliczu takiej apokalipsy. Mimo wszystko ogląda się go świetnie, a niektóre postaci są fenomenalne. Pisałam zresztą w jednym rankingu już o Ricku, który jest jedną z ciekawszych postaci jakie przyszło mi oglądać.

3. Pamiętniki wampirów (2009-)



Zabierając się za ten serial byłam przekonana, że będzie to ckliwa wersja wampirów, które się zakochują, płaczą itp. I chociaż trójkąt miłosny jest tutaj obecny, to zaskoczyłam się naprawdę pozytywnie. Jest krew, przemoc i dzieje się... oj dużo. Były momenty kiepskie, ale mimo wszystko jak dla mnie to jeden z lepszych seriali jakie oglądałam. Historia skupia się wokół wampirzych braci Salvatore, którzy wracają do swojego rodzinnego miasta po wielu latach. Naprawdę gorąco polecam, nawet dorosłym.

2. Sposób na morderstwo (2014-)



Tym razem serial z gatunku z pogranicza kryminału i thrilleru. Historia skupia się na grupie studentów prawa, którzy zostają wplątani w morderstwo. Więcej mówić nie będę, musicie zobaczyć to sami. Dawno w każdym razie nie oglądałam aż tak świetnie napisanego serialu, z tak ciekawymi postaciami. No i nieźle zagranymi – Viola Davis przerosła samą siebie. Najlepsze (lub najgorsze) jest to, że nie da się obejrzeć jednego odcinka. Fabuła jest taka zawiła i tak zaskakująca, że obejrzałam dwa sezony w przeciągu dwóch tygodni. Robi wrażenie i to duże. Nie mogę się doczekać trzeciego sezonu.

1. Gotowe na wszystko (2004-2012)



Pierwszy sezon rozpoczyna się samobójstwem jednej z pięciu przyjaciółek zamieszkujące przedmieścia USA. Osiem sezonów tylu kłamstw, intryg i tajemnic... ale również śmiechu i łez. Nie oglądałam chyba żadnego serialu, który byłby tak wyjątkowy. Każdy sezon ma motyw przewodni – jakąś tajemnicę do rozwiązania, zbrodnię; a wszystko w tle życie w Fairview. Tyle zaskakujących zwrotów akcji, tylu emocji i rozterek życiowych nigdy nie spotkałam w jednym miejscu. Niby dla kobiet, ale wydaje mi się, że i mężczyzna się w tym odnajdzie. Absolutny numer jeden.

***

Lubicie seriale? Jeśli tak, to jakie są Waszymi ulubionymi?

34 komentarze:

  1. I nie było już nikogo - CUDO! Naprawdę kocham !! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie uważam, że The Walking Dead jest idealny dla fanów akcji, ponieważ mimo faktu, że fabuła w dużej mierze skupia się na wątku ludzi stających naprzeciw złu, śmierci oraz niebezpieczeństwom, nie tylko zresztą w postaci Sztywniaków to jednak walka i przetrwanie stanowi główny temat serialu. Gdyby cały czas kolokwialnie mówiąc "nawalali" się ze Sztywniakami oraz wrogimi grupami serial znacznie by stracił.
    Pamiętniki Wampirów natomiast, dla mnie jako osoby oglądającej wiele seriali jest dość przeciętny. Owszem, z początkowymi sezonami byłam ogromną fanką, jednak z każdym kolejnym odcinki oglądałam bez cienia podekscytowania czy innych emocji. Ot, zapychacz czasu.
    Moimi ulubionymi serialami jest The Walking Dead, Mr. Robot, The 100, Stranger Things, Outlander, Dr. House i Gra o tron :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio strasznie się wciągnęłam w serial "Braindead" - komedie polityczną z wątkiem fantastycznym. Bardzo zabawny serial z ciekawymi kreacjami bohaterów.
    Z tytułów wymienionych przez Ciebie oglądałam trzy - "Gotowe na wszystko" uwielbiam, ale wszystkie sezony już dawno za mną :D
    "Walking dead" trochę mi się znudziło - podobnie jak "Pamiętniki wampirów", ale do "Walking dead" na pewno wrócę, natomiast do wampirów na pewno nie.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam "Pamiętniki Wampirów" i "The Walking Dead", ale te seriale nie znajdują się na liście moich ulubionych. W moim rankingu pojawiłyby się seriale takie jak "Skazany na śmierć", "Plotkara" oraz "White Collar". <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam jedynie Pamiętniki Wampirów, ale Elena zaczeła mnie strasznie drażnić, więc przerzuciłam się na The Orginals.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam the 100, American Horror Story, czy niedawno odkryte- Scream Queens, Dead of Summer. Co do Pamiętników, to też kiedyś oglądałam, zatrzymałam się na bodajże 4 sezonie. :)
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam „I nie było już nikogo” *.* Świetny serial, a zakończenie naprawdę mnie zaskoczyło (nie czytałam powieści). Reszty wymienionych przez Ciebie produkcji nie widziałam, chociaż chciałabym zobaczyć „The Walking Dead”, ale obecnie nie chcę brać się za tak długie seriale :/
    Osobiście najbardziej lubię „Stranger Things”, „Doctor Who” oraz „Sherlock” ;)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  8. Też oglądam HTGAWM i uważam, że jest świetne, a "Pamiętniki" na pewno kiedyś obejrzę. Aktualnie kończę trzeci sezon Hart of Dixie i polecam ten serial. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio miałam okazję spotkać się ze sposobem na morderstwo i muszę przyznać, że całkiem spodobał mi się ten serial :D

    OdpowiedzUsuń
  10. KOCHAM "Gotowe na wszystko", to mój serial wszech czasów, oglądałam wszystkie osiem sezonów już dwa razy i zamierzam jeszcze kilka kolejnych :D Na s08e17 wyłam jak głupia przez całe 40 minut z hakiem.
    Ze swojej strony polecam też "Glee" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądam trochę seriali, ale stanowczo brakuje mi na to czasu, szczególnie, gdy serial ma dużo sezonów... :D
    Jestem ciekawa I nie było już nikogo, nie wiedziałam nawet, że taki serial jest xD A książkę bardzo lubię ^_^
    Co do reszty - nie oglądałam i jakoś nie zamierzam :D
    Ja mam tak naprawdę jeden ulubiony serial - Once upon a time (teraz we wrześniu jakoś wchodzi nowy sezon! muszę się zorientować ^_^) KOCHAM TEN SERIAL, SERIO
    <3
    Lubię jeszcze Teen wolf ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę gdzieś znaleźć 'I nie było już nikogo'. Jest już z polskimi napisami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak oglądałam na cda.pl :)

      Usuń
    2. Obejrzałam wczoraj! SUUUUPER. Polecam wszystkim, a Tobie dziękuję za namiary.

      Usuń
    3. Nie ma sprawy, to ja się cieszę, bo serial cudo :)

      Usuń
  13. TVD oglądałam na bieżąco do szóstego sezonu, potem zaczęło robić się coraz dziwnej i cieszę się, że ten serial schodzi już z anteny. To już nie te same Pamiętniki :/.
    Za to koniecznie polecam White Collar - niesamowity serial :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam tylko "Pamiętniki wampirów", ale do pewnego momentu... Jakoś stanęłam na sezonie numer pięć i do tej pory nie powróciłam do tego serialu. Przerzuciłam się natomiast na "The originals". :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Walking Dead wciąż przede mną, Gotowe na wszystko oglądałam i w połowie przerwałam, ale zamierzam zdecydowanie do tego serialu wrócić, w przeciwieństwie do Pamiętników Wampirów - z początku ten serial był całkiem niezły, ale potem.. no jak dla mnie żenua, że się tak wyrażę, więc skończyłam.. w sumie nie pamiętam na którym sezonie nawet, chyba jak Bonnie była "w tym drugim świecie" razem z Damonem czy jakoś tak.
    Seriali oglądam dużo.. ale m.in. kocham Lostów czy The Big Bang Theory.

    Pozdrawiam
    Rav http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaczęłam kiedyś oglądać Pamiętniki Wampirów, bo tyle dobrych opinii było, bo mowa była, że to tak wspaniały serial, ja go jednak porzuciłam szybko, po sezonie chyba, bo mi jednak nie przypadł do gustu.
    Sposób ma morderstwo to chyba mój numer jeden. Uwielbiam ten serial i nie mogę się doczekać kolejnego sezonu. Serial zaczęłam oglądać w nie najlepszym dla mnie czasie, bo musiałam przygotowywać się do obrony, więc trochę ciężko było, bo serial wciąga!
    Jak byłam młodsza, kiedy pojawił się serial Gotowe na wszystko oglądałam na bieżąco komentując każdy odcinek z przyjaciółką, byłyśmy wielkimi fankami. Więc nie wiem jak to się stało, że przestałam go oglądać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gotowe na wszystko pamiętam z młodszych lat. A o Pamiętnikach wampirów sporo koleżanek niegdyś rozmawiało. Jednak ja nie oglądam seriali, w ogóle mało telewizji, więc nie mam zbyt wielkiego pola do popisu. Ale będąc dziewczynką z podstawówki, uwielbiałam Zbuntowanego anioła, Zbuntowanych, ogólnie Natalię Oreiro i jej seriale. ;D To samo z Mario Cimarro "Gorzka zemsta, La Traicion, Morze miłości; Sidła namiętności... sporo tego było. Teraz te nowe seriale są bez sensu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nowe seriale są bez sensu" to dość odważne twierdzenie, będące sporym zaprzeczeniem faktu, że seriale cieszą się popularnością, ale nie tylko - świetnie przeprowadzoną fabułą, niesamowitą obsadą i wieloma wartościami. W tej chwili można przebierać we wszystkim - komedii, thrillerze, horrorze, dramacie... Tym bardziej nie przemawia to do mnie, jeśli mało takowych widziałaś. Jeśli obejrzałaś z tych "nowych" (swoją drogą, co to znaczy? niektóre, jak Chirurdzy, są od dobrych kilku lat na antenie) z 20 i stwierdzasz, ze są bez sensu - to ok. Ale inaczej, to trochę takie narzekanie ;)

      Usuń
  18. Do The Walking Dead zawsze podchodzę bardzo ostrożnie - pierwszy sezon wcale mnie nie zachęcił do obejrzenia kolejnego. Ale kiedy w końcu to zrobiłam to jakoś utknęłam i nagle byłam na bieżąco. Teraz czekam na nowy i mam nadzieję, że nie zabiją mojego ulubionego bohatera. A co do Pamiętników Wampirów... Za każdym razem powtarzam sobie, że nie będę już tego oglądała, a potem w czasie sesji letniej nadrabiam cały sezon. Troszeczkę szkodami na to czasu, ale jak widać nie potrafię się rozstać. Chociaż o wiele bardziej lubię Pierwotnych ;))
    A z takich moich ulubionych seriali to chyba Suits i Partnerki - mogłabym oglądać je bez końca i aż boli, że ten drugi został już zakończony. Ale nic nie stoi mi na przeszkodzie, aby jeszcze raz zacząć go oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zacząłem kiedyś oglądać "Walking Dead", ale po kilku odcinkach zrezygnowałem, bo jakoś nie do końca spodobał mi się ten serial. Może im dalej, tym lepiej, nie wiem. "Gotowe na wszystko" kiedyś też oglądałem, za młodu :D W końcu to już wręcz klasyka!
    Co do moich ulubionych seriali, to jest ich naprawdę niewiele. Najbardziej kocham "Grę o tron", kiedyś też bardzo jarałem się "Glee" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy sezon Walking dead jest kiepski. Chyba jeden z gorszych ;) Później zmienia się reżyser i zupełnie inaczej to wygląda. Spróbuj, daj szansę. Bo mnie pierwszy nie zachwycił, drugi obejrzałam "a zobaczę" i się zakochałam :)

      Usuń
  20. Pamiętniki Wampirów przestałam oglądać, jakoś mnie irytują. The Walking dead kocham, choć pan Szeryf (którego imienia nie pamiętam u mnie to norma) strasznie mnie irytuje, jest taki nijaki, sztucznie dobry, za dobry... no dzała mi na nerwy.

    OdpowiedzUsuń
  21. O, koniecznie muszę obejrzeć "I nie było już nikogo". Nie wiedziałam o istnieniu tego serialu. A "Gotowe na wszystko" to przedziwny serial – kompletnie poplątany, zabawny, jedyny w swoim rodzaju. Nie oglądałam chyba nigdy czegoś podobnego do niego. Baaardzo go lubię.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam "Sposób na morderstwo"! <3 Również znajduje się wśród moich ulubieńców, mimo że seriali oglądam całkiem sporo :) Jestem także na bieżąco z "Pamiętnikami wampirów", aczkolwiek fanką byłam tylko do 5 sezonu. Moim zdaniem kolejne dwa były już naprawdę kiepskie i naciągane, dlatego oglądam wyłącznie z sentymentu. "Gotowe na wszystko" oglądałam swojego czasu w tv, ale niewiele z tego pamiętam, a bardzo chętnie obejrzałabym całość od początku do końca. "I nie było już nikogo" też chciałabym obejrzeć, ale najpierw książka :)
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę same mocne pozycje, a ja lubię takie bardziej rozluźniające, jak chociażby Diabli nadali ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jeszcze miałam Comedy central to uwielbiałam Różowe lata 70te i On, ona i dzieciaki :)

      Usuń
  24. "I nie było już nikogo" to także moja ulubiona książka Christie. Czytałam już trochę kryminałów jej autorstwa, ale nigdy nie oglądałam adaptacji filmowej, a nawet nie wiedziałam, że istnieje serial. Będę go musiała koniecznie obejrzeć, tym bardziej, że to tylko cztery odcinki. Mam nadzieję, że dorówna książce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tych seriali oglądałam niestety tylko "Pamiętniki wampirów". Bardzo zainteresował mnie "Sposób na morderstwo, chyba niedługo po niego sięgnę.
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo eklektyczny wybór. Kilka z nich już obejrzałem i mogę potwierdzić, że trzymają poziom. Teraz powstało tyle fajnych seriali, że ciężko się zdecydować za co się zabrać :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.