TOP 5 | Książki, których nikt nie zna

Na pewno czytaliście takie książki, które zachwyciły Was, ale niestety... żaden z Waszych znajomych jej nie czytał, ba, nawet o niej nie słyszał! I w mojej karierze czytelniczej są takie tytuły, które rzadko widuję i na innych blogach, i na portalach książkowych. Zainspirowana filmem totallbooknerd7 postanowiłam sama stworzyć listę książek, które są naprawdę świetne, a jednak mało znane.

5. Tysiąc wspaniałych słońc Khaled Hosseini



Mimo wszystko, to chyba najczęściej widywana przeze mnie książka i autor. Jest jedną z moich ulubionych i najlepszych jakie kiedykolwiek czytałam. Historia skupia się wokół dwóch kobiet, chociaż na początku jeszcze młodych dziewczyn, które poślubiają tego samego mężczyznę. Mężczyznę starszego od nich o kilkanaście lat. Dotychczas żadna książka nie wywarła na mnie tak dużego wrażenia. Życie dwóch kobiet u boku mężczyzny-potwora, a to wszystko na tle Afganistanu oraz wielu konfliktów i jeszcze więcej wojen. Przepiękna, a zarazem smutna historia.

4. Echa pamięci Katherine Webb



Sięgnęłam po nią zupełnie przypadkiem, nie wiedząc o czym jest. W końcu 16 złotych to nie tak dużo, prawda? Powieść ma swoje początki w Anglii, w 1937 roku. Znany malarz upatruje sobie młodą dziewczynę na swoją muzę. Od tej pory jej życie zmienia się do poznania. To dzięki Echom pamięci pokonałam sagi rodzinne. Historia niezwykle barwna, ciepła, ale niestety też gorzka. Podczas czytania zaskoczyła mnie niespodziewanie dobre kilka razy. W ogóle o niej nie słyszę, a jest przecież taka świetna!

3. Bezsenność w Tokio Marcin Bruczkowski



Tym razem lektura dla wybranych, a dokładnie dla miłośników Japonii. Marcin Bruczkowski w swojej książce odkrywa wszystkie wady oraz zalety życia w tym kraju. Opisuje wszystko bardzo umiejętnie, bez ogródek i na dodatek z humorem. Zdecydowanie jedno z bardziej wiarygodnych źródeł o tym kraju oraz jego mieszkańcach. Nawet jeśli nie planujecie wybrać się do Japonii, ale jesteście zainteresowani jej kulturą i (czasami naprawdę dziwnymi) obyczajami – dajcie się zaskoczyć.

2. System Tom Rob Smith



Mroźny Związek Radziecki, 1953 rok. Ktoś morduje niewinne dzieci. Oklaski, gorące oklaski. Tak świetna była ta książka. Z zamierzenia kryminał, ale jak się okazuje jest czymś znacznie więcej. Losy Rosjanina i jego rodziny w tamtych czasach przedstawione świetnie, ale przerażająco. Z całą pewnością interesująco i ciekawie, nawet dla takiego anty-historyka jak ja. Okrutna, gorzka i bardzo zaskakująca. Zakończenie po prostu wbija w fotel. Taka dobra, a tak o niej cicho.

1. Inne zasady lata Benjamin Alire Saenz



Jedna z lepszych przeczytanych, z tych, które przyprawiają mnie o szybsze bicie serca. Osobista, przejmująca i urzekająca w swojej prostocie. Powieść o z pozoru o homoseksualizmie, ale kryjąca w sobie znacznie, znacznie więcej. Na zagranicznym booktubie zrobiła furorę, a u nas o niej tak bardzo cicho, że aż mi smutno z tego powodu. Nie czytałam nigdy tak wyjątkowej książki, z bohaterami, których nie da się nie lubić. Ich i ich historie po prostu się kocha.

***
Czytaliście którąś z tych książek? Jakie są Wasze typy jeśli chodzi o książki, których nikt nie zna?

22 komentarze:

  1. O "Innych zasadach lata" ostatnio jest chyba coraz głośniej. Sama ją nawet przeczytać, ale niestety jest niedostępna :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Inne zasady lata, mówisz? :D
    Dlatego tak bardzo kocham blogi recenzenckie - człowiek odkryje książki, których nie zna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwagę przykuła mi na pewno książka "Tysiąc wspaniałych słońc" i "Inne zasady lata" (które btw mam w planach do przeczytania już od dłuższego czasu). Jeśli chodzi o pierwszą pozycję naprawdę mnie zaintrygowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Więc tak... czytałam "Tysiąc wspaniałych słońc" i tak bardzo kocham! "Inne zasady lata" mam na półce, kupiłam sobie na urodziny.
    O innnych nie słyszałam, ale mnie zafascynowały.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo faktycznie, że pierwszy raz słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Tysiąc wspaniałych słońc" Hosseiniego, to jedna z moich ukochanych powieści, przeczytałam wszystkie książki autora i z utęsknieniem czekam na kolejne ;) "Echa pamięci" stoją na półce i cierpliwie czekają na swoją kolej ;) "Inne zasady lata" są na mojej liście, a pozostałe tytuły widzę po raz pierwszy :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszą książkę czytałam. Tragiczna ale zarazem fascynująca opowieść.
    Drugą książkę kojarzę z okładki, moze czytałam- nie pamiętam :) Reszty nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do mojej grupy, gdzie się wspieramy i w jakiś sposób promujemy nasze blogi: https://www.facebook.com/groups/140958276298228/

      Usuń
  8. Melduję, że czytałam książkę trzecią i piątą. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem zła (jeszcze nie wiem na kogo) na osoby, które sprawiły, że nigdzie nie można dostać/ kupić/ wypożyczyć książki Inne zasady lata. To jest niesprawiedliwe!
    Książkę z pozycji 5. znam z okładki. Chciałabym również poznać tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tych książek, ale sama znam takie perełki, które tylko ja spośród moich znajomych czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "System" muszę przeczytać! Widziałam film, ale nie miałam pojęcia, że isteniej też powieść!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kojarzę tylko "System", resztę zobaczyłam na Twoim blogu po raz pierwszy, ale chętnie bym się z nimi zapoznała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Akurat o "Innych zasadach lata" jest ostatnio dosyć głośno ;) Sama słyszałam też o "Echach pamięci", nawet miałam je czytać, ale cóż, na razie nic z tego nie wyszło. Zresztą podobnie jest z drugą powieścią tej autorki pt. "Dziedzictwo" :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie było mi dane przeczytać żadnej z tych książek.
    ale wiem, że jeśli o nich piszesz, to są godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście. Niektóre znam, ale bardzo mało się o nich słyszy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tysiąc wspaniałych słońc, Echa pamięci - o tych słyszałam, ale nie czytałam :P A Inne zasady lata? O tej chyba u ciebie na blogu już kiedyś słyszałam :D Mam zamiar kiedyś przeczytać ^_^

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam Bezsenność w Tokio. I Zagubionych w Tokio także :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tytuł postu się zgadza, bo z tytułu kojarzę jedynie "Inne zasady lata", o pozostałych nigdy w życiu nie słyszałam, ale będę musiała to jak najszybciej naprawić.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  19. "Echa pamięci" są na mojej liście must read! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Inne zasady lata to bardzo znana i wchwalana książka. Zarówno na booktube, jak i na sporej części blogów. "Echa pamięci" czytałam i potwierdzam, to świetna książka (wbrew pozorom Webb jest w Polsce dość znana, sporo moich znajomych jej książki czytało). Hosseini ciągle przede mną, ale wiem ze warto będzie sięgnąć po jego literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  21. "Inne zasady lata" kochammmm! Emocje wiążące się z tą książką są tak wspaniałe, całe przesłanie. Płakałam na niej. Niestety moja przyjaciółka uznała, że nie czyta, bo gejowskie romansidło :/
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.