Całkowicie autorskie i kreatywne podsumowanie półrocza

Cześć! Przygotowanie swego rodzaju podsumowania półrocza ciągle chodziło mi po głowie. Nie chciałam jednak zrobić go w zwyczajnej formie. Z pomocą przyszła mi Caz z kanału Little Book Owl. Wykonała ona ciekawy tag podsumowujący ostatnie sześć miesięcy 2016 roku. Trochę zapożyczyłam, trochę pozmieniałam, a nawet i sama dodałam. Jeśli klikniecie w okładkę książki, zostaniecie przeniesieni do jej recenzji. Zapraszam!

Najlepsza dotąd przeczytana książka


Okrzyknęłam Chcę cię usłyszeć najlepszą przeczytaną książką w tym roku i od tamtej pory ciągle stoi na piedestale. Zdarzały się książki rewelacyjne, ale jak na razie żadna nie zdążyła jej pobić. Powieść z literatury obyczajowej, chociaż z elementami przypominającymi thriller. Dla mnie świetna mieszanka, która dostarczyła mi tak wiele emocji... Niesamowita, po prostu.

Najlepsza przeczytana kontynuacja serii


Nie potrafię chyba wybrać, która część podobała mi się bardziej – pierwsza czy druga. Ku mojemu zdziwieniu ta druga była równie niesamowita jak jej poprzedniczka. Uwielbiam pióro autorki i to, w jaki sposób potrafi wzbudzić we mnie tak wiele skrajnych emocji. Jedna z lepszych sag rodzinnych jakie czytałam. Gorąco zachęcam i będę ją polecać wszystkim do końca swoich dni!

Największe pozytywne zaskoczenie

 

Pierwszym naprawdę dużym zaskoczeniem była dla mnie Pandora – historia o apokalipsie zombie. Nie wiedziałam czego tak naprawdę się spodziewać, ale wciągnęłam się już od pierwszej strony. Niezwykle świeża, pomysłowa, zaskakująca i przede wszystkim dobrze napisana. Drugim zaskoczeniem był Fobos – być może nie tak dopracowany i dobrze zrealizowany jak Pandora, ale za to jak emocjonujący! Nie potrafiłam się od niej oderwać i nie mogę się doczekać drugiego tomu.

Najlepszy bohater


To co przede wszystkim urzekło mnie w najnowszej książce Ałbeny Grabowskiej to tytułowa Alicja. Rzadko zdarza mi się aż tak bardzo przywiązywać do bohaterów. Alicja jest postacią niezwykle interesującą, a co ciekawe, jest jeszcze dzieckiem. Podczas lektury byłam bardzo żzyta z Alicją i wyjątkowo przeżywałam razem z nią każdą porażkę, najmniejszą emocję. Nie mogę się doczekać aż przeczytam o jej dalszych losach.

Nowość wydawnicza, którą chcę przeczytać


Jednym z większych zaskoczeń w tym roku był również Układ Elle Kennedy. Dawno nie czytałam tak świetnego romansu. Jak tylko dowiedziałam się, że wydawnictwo postanowiło wydać kolejne książki z serii to niezwykle się ucieszyłam. Mam nadzieję, że zakupię ją jak najszybciej!

Najbardziej wyczekiwana nowość z drugiej połowy roku

  

O dziwo, nie ma zbyt wielu premier na które jakoś wyjątkowo czekam. Z całą pewnością nie mogę się doczekać aż sięgnę po kontynuację serii o Alicji, czyli Alicja w krainie czasów. Czas opowiedziany – pierwszy tom mnie zachwycił. Dość niedawno znalazłam również Maria Panna Nilu. Uwielbiam powieści o innych kulturach, więc tej nie mogę przegapić. Nie mogę się też doczekać najnowszej książki Colleen Hooveer.

Największe rozczarowanie


Rozczarowań jak na razie w tym roku sporo (Bez słów, Obietnica pod jemiołą, Promyczek), ale to Utrata była tym największym. Oczekiwałam pasjonującej historii miłosnej, a otrzymałam coś tak nierzeczywistego i przesłodzonego... Nie cierpię tej książki i tego, ile się przy niej wymęczyłam.

Nowy ulubiony autor


Oprócz Elle Kennedy, moim najnowszym odkryciem jest właśnie Diane Chamberlain, czyli autorka Chcę cię usłyszeć. Oj, szukałam takiego pisarza już od dawna... Oprócz wspomnianej już książki miałam okazję czytać również Prawo matki tej autorki. Jakie wspaniałe powieści pisze ta kobieta! Na całe szczęście w swoim dorobku ma jeszcze kilkanaście innych książek, więc... nic tylko się cieszyć.

Książka, przy której płakałam



Jeśli macie już tej książki dość, to znowu ona! Jak bóbr nie płakałam, ale parę łez uroniłam, i to kilkakrotnie. Ach, uwielbiam tę książkę.

Książka, która wywołała u mnie uśmiech


Inne zasady lata to też jedna z lepszych przeczytanych książek w tym roku. Z zamierzenia historia o dwóch homoseksualistach, ale skrywająca coś znacznie, znacznie więcej. Mimo wszystko jest niesamowicie pozytywna i uśmiecham się na samą myśl o niej.

Najładniejsza książka, którą kupiłam lub otrzymałam


Wydawnictwo Literackie nie pierwszy (i pewnie nie ostatni) raz świetnie się spisało. Droga do domu, oprócz świetnego wnętrza, jest przepięknie wydana. Mam ją jakiś czas na półce, a ciągle ją dotykam i oglądam, bo to jest wydana cudownie. Nawet pochwaliłam się na instagramie: klik.

***

Jak podoba wam się takie zestawienie? Jakie były wasze największe rozczarowania albo pozytywne zaskoczenia? Podzielcie się w komentarzach :)

14 komentarzy:

  1. Ale świetny TAG! Obrazisz się, jeśli zrobię taki u siebie (oczywiście z odnośnikiem do Twojego bloga)...?
    Chamberlain bardzo lubię (zwłaszcza "Zatokę o północy", "W słusznej sprawie" i "Tajemnicę Noelle") i czekam na jej najnowszą książkę, która ukaże się z końcem sierpnia. Bardzo polecam Ci też Jodi Piocult, bo pisze w podobnym stylu (tylko jak dla mnie - jeszcze lepiej).

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło :) Aż mi teraz głupio, że ten post nie ma żadnej normalnej, chwytliwej nazwy. Może coś wymyślę. Czytałam już dwie książki Picoult i mam w planach przeczytać jeszcze więcej.

      Usuń
  2. Mnie Fobos również pozytywnie zaskoczył! :)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na poprowadzenie postu! Naprawdę! Chyba Ci go podkradnę do podsumowania roku!
    Moimi największymi rozczarowaniami zdecydowanie były Piękny drań oraz Collide, czyli typowe "seksiaki" w garniakach i żałosne, gorszące opisy stosunków, które wołają o pomstę do Nieba...
    Do tego w większości przypadków przypisałabym książki Mroza, samego Mroza i bohaterów Mroza... Jezu, zakochałam się w tym facecie, serio! XD
    Na Błąd sama czekam, a kupuję jutro od jakiejś duszyczki z Fejsa, co chce sprzedać takie cudeńko! Nie mogłam nie przygarnąć, zwłaszcza za połowę ceny! :D
    Zaprosiłabym do mnie, ale u mnie pustki, chociaż praca nad nowym postem trwa. Urlop urlopem, ale lenia do czytania złapałam niesamowitego.
    No nic, do zobaczenia!
    Buziaczki xxx

    recenzje-koneko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Fobosa poluję odkąd pojawił się na naszym rynku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, "November 9" także ogromnie wyczekuję, a "Błąd" bardzo polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne podsumowanie :)

    http://books-by-dzoana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się wziąć na najnowszą książkę Ałbeny Grabowskiej. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. November 9 jest dość dobra, ale nie przebiła Maybe someday niestety.

    OdpowiedzUsuń
  9. Planuję przeczytać Pandorę i Błąd, kiedyś. Utrata odrzuca mnie samą okładką.
    Moim największym rozczarowaniem był niestety Motylek Kasi Puzyńskiej, a pozytywnym zaskoczeniem Przepisy na miłość i zbrodnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł z tym podsumowanie, ciekawie przedstawione :)
    Akurat Diana Chamberlain jest autorką, której nic nie czytałam, ale mam w planach zgromadzić wszystkie jej książki :) Tą również! I mam nadzieję, że również przypadnie mi ona tak bardzo do gustu :)
    "Pandorę" również miałam w planach, na razie nie zrealizowanych, ale wciąż tam gdzieś jest. Naprawdę Cię aż tak pozytywnie zaskoczyła? To może jednak przesunę ją do przodu :D
    Oj, "Błąd" to i ja chcę przeczytać, już nawet ją mam, ale tak samo jak "Układ", który również leży- nie ma na to nawet czasu...
    Colleen Hoover! Ja to wyczekuję wszystkich jej książek! Tak samo jak czekam teraz na "Never Never" :D

    Pozdrawiam,
    Klaudia z www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. To podsumowanie jest świetne! Oby więcej takich :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na podsumowanie! Przyznam, że nie czytałam żadnej z wymienionych książek, ale także nie mogę się doczekać "November 9". Bardzo chciałabym również sięgnąć po "Fobos" i "Inne zasady lata" ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podsumowanie w formie TAGU! Mega pomysł! :o
    Gratuluję kreatywności :)

    Pozdrawiam gorąco!
    Izzy z Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.