WYNIKI KONKURSU: ZADAJ PYTANIE AŁBENIE GRABOWSKIEJ I WYGRAJ KSIĄŻKĘ AUTORKI

Kochani, z wielką przyjemnością ogłaszam wyniki konkursu. Zwyciężczyniami są: Irena Kannenberg oraz Dagmara Janik! Jak wspomniałam na fanpage'u, Pani Ałbenie spodobało się wiele pytań, dlatego postanowiła nagrodzić drugą osobę swoją książką Lot nisko nad ziemią.

Serdecznie gratuluję zwycięzcom! Oto odpowiedzi autorki na wasze pytania :)

PYTANIE Ireny Kannenberg: Czy jest coś o czym od lat bardzo chciałaby Pani napisać książkę, jednak z takich czy innych powodów coś ciągle staje Pani na drodze ku realizacji tego zamiaru?


Tak, jest taka opowieść. To ma być kryminał, ale nie klasyczny, tylko z tajemnicą w tle. Od kilku lat o nim myślę. Wpadłam na pomysł, kiedy przeczytałam, że na niewielkiej wyspie koło Sozopola (Bułgaria) znaleziono szczątki Jana Chrzciciela. Potwierdzono ich autentyczność, a w tej chwili trwają dokadne badania mające na celu określenie w jaki sposób Jan Chrzciciel trafił na tę właśnie wyspę. Historia ma dziać się współcześnie i 2000 tys. lat temu. Ciągle coś stoi na przeszkodzie, abym zaczęła ją pisać. Tak jakbym się bała, że ten pomysł choć dobry, nie ma dobrego rozwinięcia. Od tego czasu powstało "Stulecie Winnych", "Alicja w krainie czasów". Po jej zakończeniu miałam zacząć pisać tamtą opowieść, ale wymyśliłam inną fabułę. Sama do mnie przyszła i napiszę najpięrw tę książkę. Potem "bułgarską opowieść" ;)

PYTANIE Dagmary Janik: Ma Pani możliwość przenieść się do świata jednej z Pani ulubionych książek i spędzić czas z którymś bohaterem? Jaka książka by to była i z kim Pani chciałaby się spotkać a także jakie byłoby Pani pierwsze pytanie jakie zadałby tej postaci?

To pytanie sprawiło mi pewną trudność. Jest wiele książek, które kocham, ale nie wiem, czy chciałabym znaleźć się w wiktoriańskiej Anglii lub brudnej VII-wiecznej Francji. Byłoby też miło wraz z Oleńką czekać na Kmicica, ale czy ja mając własne doświadczenia nie zaczęłabym jej przekonywać aby porzuciła tego typa? Zaraz pewnie zaczęłabym ją buntować przeciwko testamentowi dziadunia dobrodzieja, który zapisał ją jakiemuś chłopcu, którego na oczy nie widziała... Nie, za dużo nerwów. Przeniosłabym się do świata Edmona Dantesa, Hrabiego Monte Christo. Porozmawiałabym z Mercedes, jego narzeczoną. A potem z nim. Nie musiałabym mu zadawać pytań, tylko wytłumaczyła co czuła Mercedes, młodziutka, niewinna dziewczyna, kiedy powiedziano jej, że Edmon jest zdrajcą. Każdy ma swoją prawdę i wydaje się, że po stronie Dantesa jest ona większa. Ja uważam, że nie. Powiedziałabym mu to.

Wyróżnione pytanie, na które odpowiedziała pani Ałbena:

PYTANIE Oblicza Róży: "Żegnaj - ktokolwiek wymyślił to słowo, powinien smażyć się w piekle." - takie słowa można przeczytać w "Utracie" Rachel Van Dyken. Za powstanie jakiego słowa otworzyłaby Pani bramy raju?

To słowo to ZOSTAŃ ;)

***

Czekam na wiadomość na email: eweb@onet.pl od Ireny Kannenberg, z Dagmarą już się skontaktowałam!

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie oraz wyróżnienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe pytania, z przyjemnością przeczytałam odpowiedzi. Wygrana jak najbardziej zasłużona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pytania i chyba jeszcze lepsze odpowiedzi Pisarki :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.