Gdzie tanio kupić książki?

Cześć! Nie lubię zbytnio słuchać narzekań czytelników dotyczących tego, jakie ceny książek są wysokie. Być może, jeśli robi się zakupy w księgarniach stacjonarnych typu Matras. A wystarczy tylko trochę poszukać! Ja już od ponad roku zaopatruję się w książki tylko i wyłącznie w księgarniach internetowych, których ceny oraz oferty bardzo mnie zadowalają. Mimo, iż postów tego typu trochę się naoglądałam, chciałabym się z Wami podzielić moim subiektywnym zestawieniem najlepszych księgarni z ofertami tanich książek.

Po kliknięciu w logo księgarni zostaniesz przeniesiony na jej stronę.


~*~


Sklep stacjonarny - nie, sklep internetowy - jak najbardziej tak! Ceny nie są tutaj najniższe, jednak można się spotkać tutaj z wieloma promocjami, które zadowolą nie jednego łapacza okazji. Trzeba po prostu mieć do tego oko i być czujnym. 

Jedną z bardziej interesujących promocji jest zakup 3 za 2. Podoba mi się również to, że mogę taniej zakupić tutaj książki (przed)premierowo. Zdarzyło mi się to kilka razy, a książki przychodziły przed premierą i w nienaruszonym stanie. Dużą zaletą jest też dla mnie możliwość odebrania zakupu stacjonarnie, bez ponoszenia kosztów wysyłki.


Czytam.pl ma zdecydowanie jedne z niższych cen książek proponowanych na rynku. Cieszy mnie również to, że ta księgarnia jako jedna z niewielu dość wcześnie posiada nowości wydawnicze. Ponadto, księgarnia posiada zakładkę "tania książka", gdzie udało mi się upolować naprawdę świetne zdobycze.

Książki zawsze przychodzą niezniszczone, dodatkowo w ekspresyjnym tempie. Jest to raczej taka moja zastępcza księgarnia, ale lubię korzystać z jej usług.


Oj, Znaku, Znaku! Księgarnia chyba jest już słynna ze swoich obniżek -40%, -50%, a nawet -60%! Te promocje pojawiają się zresztą wyjątkowo często. Pozostałe książki również mają zniżki, i to wcale nie takie małe. Niedawno odkryłam też, że w przypadku dokonania zakupu za minimum 50 złotych, dostawa jest gratis. Nic tylko kupować!

Na Znak jednak nie znajdzie się każdej możliwej książki, jaka jest w sprzedaży. Księgarnia współpracuje z wybranymi wydawnictwami, dlatego można u niej spotkać powieści przede wszystkim np. z Wydawnictwa Otwartego. Mimo wszystko ceny, przesyłka - na plus!


Jeden z moich dość świeżych i jakże zadowalających odkryć. Praktycznie wszystkie książki (zwłaszcza nowości) mają zniżkę -30% i -35%. Poza tym jednak... ta księgarnia jest jedną wielką promocją! Jest ich niezwykle wiele, to na książki obyczajowe, to na horrory... Zmieniają się tak często, że aż trudno nadążyć. Rabaty w tym sklepie dochodzą nawet do -70%. Trzeba tylko po prostu być czujnym.

Ogromną zaletą Świata książki jest możliwość odbioru książek w sklepie, bez ponoszenia kosztu przesyłki. Już nie raz zdarzało mi się kupować powieści w cenie 15, 20 złotych. Poza tym znajduje się tutaj chyba prawie każda wydana książka. Nigdy nie miałam problemu ze znalezieniem jakiejkolwiek.


No i mój absolutny numer jeden! Odkryta zupełnie przez przypadek, a już od prawie roku dokonuję tutaj tych głównych i większych zakupów. Dlaczego? Ze względu na ceny! Nie spotkałam się z żadną inną księgarnią, która proponowałaby takie wielkie obniżki. Z zaznaczeniem, że dotyczy to wszystkich książek, czyli stałej oferty.

Standardowo -35%, ale nierzadko też -40%, a nawet -50%. Możliwości dostawy to Paczka w Ruchu, Paczkomaty, Kurier oraz odbiór w placówce pocztowej. Książki zawsze przychodzą szybko i wyglądają, jakbym była pierwszą osobą, która je dotyka.

~*~

I jest! Taki inny post, trochę popularny, ale po prostu musiałam się z Wami nim podzielić. Do rankingu poza listą dodałabym stronę Wydawnictwa Literackiego (można kupić lekko uszkodzone książki za parę złotych - aczkolwiek dla mnie wyglądają, jak nowe), dadada.pl (śmiesznie tanio, chociaż książki przychodziły naruszone), Labotiga, czyli księgarnia internetowa Wydawnictwa SQN oraz Allegro, aczkolwiek na tej ostatniej stronie co raz rzadziej znajduję ciekawe zdobycze.

Jakie są Wasze ulubione księgarnie? Wolicie kupować stacjonarnie, czy podobnie, jak ja? Podzielcie się swoimi ulubionymi stronami/miejscami, gdzie można tanio zakupić książki!

34 komentarze:

  1. Nie lubię kupować stacjonarnie, bo u mnie jest bardzo mało księgarni i są one bardzo drogie. Przez internet (nawet z wysyłką) płacę taniej. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, bo zamawiałam tylko na nieprzeczytane.pl, empik.com, czytam.pl, booksfera.pl oraz na znaku i oczytani.pl, ale jednak polecam Booksferę — są tam tanie książki, może nie ma dużego wyboru, ale ceny kuszą. Oczytani.pl — to taka przyjemna strona, gdzie można dostać książki po 6-7 zł, gdzie w niektórych księgarniach ich ceny wynoszą 25-35 zł, więc jak najbardziej się opłaca. Jedyny minus to opcja i koszty dostawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja Empika nie cierpię! Ceny tam mnie załamują...nawet na stronie są często bardzo duże (porównując do innych księgarni). Ze sklepów stacjonarnych to tylko i wyłącznie: "tak czytam", a z internetowych to polecam jeszcze bonito/aros.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w empiku zamawiam tylko płyty, ale jak są promocje :D Książki to niewypał :D

      Usuń
  3. Empik ma to do tego, że dość często zawyża ceny za książkę, bierze te okładkowe, a na innych stronach jest się w stanie najczęściej kupić o wiele taniej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie stacjonarnym owszem. W internetowym masz normalnie 10% zniżki za zakup w internecie i nie płacisz za przesyłkę, jeśli zamawiasz do salonu, ale w wielu przypadkach można również znaleźć więcej zniżek i jest więcej promocji. np. teraz młodzieżówka do -55%

      Usuń
  4. A słyszałaś o funkcji układania wyszukań cenami rosnąco na empiku? Dzięki temu nawet poza promocjami można znaleźć ciekawe książki w mega niskich cenach. Nawet za niecałe 5 zł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna nie kupuję stacjonarnie, nie lubię przepłacać. Masz rację z tym, że "Świat książki" to jedna wielka promocja :D Mają fantastyczne ceny i świetne oferty. Znam wiele dyskontów, rzesze fanów ma aros i bonito, ale jakoś nigdy się nie złożyło, bym coś tam kupiła. Najczęściej poluję w internetowym matrasie podczas ich "Nocy zakupów", wtedy można się naprawdę obłowić. ZNAK też jest kuszący ;) Na dadada.pl zakupy robiłam tylko raz, ale byłam zadowolona. Fajne promocje miewa też MUZA, która umożliwia też darmowy odbiór osobisty w Warszawie ;)
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo lubiłam kupować w Empiku, ale kiedy przerzuciłam się na internetowe zakupy książkowe - temu sklepowi mówię nie, ze względu właśnie na ceny.

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/04/zwiadowcy-ponacy-most.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem kupuję u siebie stacjonarnie w ulubionej księgarni, ale to tylko dlatego, że mam kartę stałego klienta i w związku z tym 15% rabatu :)
    Jednak najczęściej kupuję na jakiś internetowych promocjach, często tych ze Znaku, o których pisałaś czy 3za2 z Empika :) I zdarza mi się też znaleźć niektóre książki bardzo tanio w internecie ;)
    Nie wspominając już o festiwalach książki w Biedronce czy koszu z tanimi książkami w Tesco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytam.pl polecam każdemu, ceny są świetne, asortyment ogromny, a książki są w stanie nienagannym!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytam.pl, nieprzeczytane.pl, znak.com.pl i swiatksiazki.pl - to są moje miejsca. Porównuję ceny i wybieram najlepszą opcję. Oszczędza się w ten sposób naprawdę sporo pieniędzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze kupowałam stacjonarnie. Dopiero niedawno odkryłam, że ceny w różnych księgarniach internetowych diametralnie się od siebie różnią. Dodatkowo oferują różne rabaty, promocje. Warto dopłacić za wysyłkę, bo i tak wychodzimy na plus. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaopatruje sie w nieprzeczytane i bonito ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wymieniłabym te same co Ty, a na pierwszym miejscu jest bezapelacyjnie nieprzeczytane.pl
    W empiku zaś kupuję przedpremierowo i w promocji, inaczej się nie opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja kupuję zarówno stacjonarnie jak i przez internet :) Dla mnie jednak przez internet bardziej się opłaca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Outlet Świata Książki - moje odkrycie. Nie wiem ile takich punktów jest w Polsce, ale tak się składa, że w Poznaniu, mieście, gdzie żyję, jest właśnie taki sklep. Oferta miażdży! Super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Outlet Świata Książki - moje odkrycie. Nie wiem ile takich punktów jest w Polsce, ale tak się składa, że w Poznaniu, mieście, gdzie żyję, jest właśnie taki sklep. Oferta miażdży! Super!

    OdpowiedzUsuń
  16. Praktycznie nigdy nie kupuję książek w stacjonarnych księgarniach. Zazwyczaj tylko wtedy, gdy wejdę do jakiejś i są przeceny. O wiele bardziej opłaca się kupować przez internet. Najczęściej są wtedy tańsze. I mimo, że musimy zapłacić za wysyłkę, to i tak lepiej na tym wychodzimy. W Empiku nigdy jeszcze nic nie zamówiłam. Jakoś nie umiem się do niego przekonać. A gdy widzę czasami ich ceny, to mi oczy z orbit wychodzą. Jeżeli chodzi o Znak i Świat Książki, to tam kupuję bardzo często. Mają na prawdę bardzo dobre przeceny. To samo tyczy się Matrasa. Na nieprzeczytane jeszcze nigdy nic nie kupowałam, ale mam zamiar to zmienić. Osobiście kupuję jeszcze na oczytani.pl, dedalus.pl oraz na aros.pl. Mają tam na prawdę bardzo dobre ceny. Można kupić książki właściwie za grosze. Szczególnie polecam dedalus :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo często korzystam z księgarni czytam.pl :) A jeśli chodzi o księgarnie stacjonarne, to już bardzo dawno z nich nie korzystałam. Zdecydowanie wolę te internetowe właśnie ze względu na ceny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Swego czasu kupowałam w Empiku, ale teraz ju,ż zdecydowanie sobie odpuszczam. Wchodzę do Empiku się pogapić na książki, popatrzec, jak co wygląda i czy jest ciekawe, ale najczęściej korzystam z Świata ksiażki. Oprócz tego bonito też ma fajne ceny i całkiem często promocje na większość asortymentu. No, a ze stacjonarnych to Dedalusa bardzo lubię i zdarza się w Matrasie ujrzec fajne promocje, ale zazwyczaj wtedy, kiedy ogłaszam samej sobie szlaban na książki. Generalnie ostatnio najczęściej korzystan ze ŚK, ale się zdenerwowałam, bo dostałam wszytskie książki w jakimś stopniu uszkodzone. Mam takie podejście, że tylko ja mogę sobie niszczyć moje ksiażki, oczywiście przypadkowo, a dostając zamówienie lub pożyczając komuś oczekuję otrzymania moich książek w dobrym stanie.
    Na znaku często są promocje, ale jakoś nie za bardzo ich oferta mi pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na empik.pl w ogóle nie zaglądam, bo moim zdaniem są tam ceny horrendalne i kosmiczne. Chociaż ostatnio też zamówiłam tam książki, właśnie w tej promocji 3 za 2 i jakoś zachwycona nie jestem. Książki przyszły w masakrycznym stanie, ceny mimo promocji drogie itp. Więc wiem, że na tej stronie na pewno już nic nie kupię. Ale za to w czytam.pl jestem absolutnie zakochana! Dobre i tanie ceny, dobra dostępność produktów, cudny stan książek, fantastyczna przesyłka i wiele, wiele innych♥ Niedługo mam w planach zrobić zamówienie na nieprzeczytane.pl, bo ostatnio się sporo słyszy o tej księgarni. Na znak.pl często zaglądam, bo można dorwać dobre i nowe książki za niską cenę. Bardzo sympatyczny i oryginalny post, całusy :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię tego typu posty i zgadzam się z tym, co napisałaś, że w księgarniach internetowych można za małe pieniądze kupić książki. :) Ja uwielbiam Arosa chyba najbardziej ze wszystkich. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Według mnie na empiku zazwyczaj drożyzna :( Na Znaku często mają wiele ciekawych i opłacalnych promocji, tak jak i w Świecie Książki. Często również korzystam z księgarni inbook.pl - ceny także bardzo korzystne :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Na stronie Naszej ksigarni też jest zakładka z książkami z końcówki serii i rzekomo uszkodzonymi i za grosze można cuś dopaść.

    OdpowiedzUsuń
  23. Sama bardzo cenię tanie czytanie i mam na nie kilka wypróbowanych sposobów, wśród nich są min. wyszukiwanie książek na Allegro (kilka udało mi się kupić za grosze na aukcjach) i wymiany książkowe- zazwyczaj przez lubimyczytac. Czasami kupuję gazety z książkami, np. Panią domu (polecam). Na bieżąco kontroluję oferty księgarń internetowych, ale tak naprawdę rzadko z nich korzystam, choć te, o których wspomniałaś (Znak, nieprzeczytane) faktycznie kuszą. I oczywiście festiwal książek w Biedronce :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A gdzie aros.pl? :D No przecież nie można o nim zapomnieć.

    Zapraszam na dyskusję do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja często kupuję książki na Arosie, tam jest naprawdę tanio.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zazwyczaj robię zakupy książkowe na nieprzeczytane.pl oraz znak.com.pl . Zdarzyło mi się zamówić książki z empiku i matrasa jednak tylko dlatego, że nigdzie indziej nie mogłam dostać szukanej pozycji. Jednak nawet w sklepach internetowych często ceny tam są zbyt duże.
    Wiele ciekawych i tanich książek cenowo w granicach 6-15 zł znalazłam na stronie oczytani.pl jednak jeszcze nic od nich nie zamawiałam więc nie wiem jak się sprawdzają.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Biblioteczka Dagmary

    OdpowiedzUsuń
  27. Ostatnio głównie kupuje na bonito, bo ich punkt mam zaraz obok uczelni. Ach, no i przekopuje się przez stosy tanich książek w supermarketach. :D Takie perełki dopiero cieszą. :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja najczęściej zamawiam z Arosa, jednak na nieprzeczytane.pl również zaglądam dosyć często :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja niestety najczęściej kupuję w sklepach stacjonarnych (czyli słowem: przepłacam). Chociaż czasem uda mi się coś upolować!
    Pozdrawiam,
    K.F.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mnie absolutnie urzekły ceny na Arosie i ostatnio kupuję tylko tam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię kupować na Aros.pl, często mają spore obniżki i dużą ilość niedrogich dostaw :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Polecam bookmaster.com.pl jesli chodzi o tanie ksiazki

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.