Zakupowe szaleństwo, czyli BOOKHAUL 3/2015

No tak... Nie wytrzymałam i znowu wydałam kupę pieniędzy na nowe książki. Z jednej strony lżej w portfelu, a z drugiej więcej (mam nadzieję) przejmujących historii do poznania. Większość to zakupy ze strony nieprzeczytane.pl, ale są też dwa egzemplarze z Arosa i jeden wygrany w konkursie.


1. Vladimir Nabokov Lolita - Dość znana i dodatkowo kontrowersyjna klasyka literatury. Ciekawa jestem, czy dobra. Zakup z aros.pl
2. Ken Kesey Lot nad kukułczym gniazdem - Historia od zawsze mnie interesowała. Nie widziałam filmu, więc zakupiłam książkę.
3. Dorota Terakowska Poczwarka - To też jeden z moich must read od dawna.
4. Brittainy C. Cherry Kochając Pana Danielsa - Poznałam ten tytuł głównie dzięki recenzjom na blogach. Opinie są naprawdę różne, więc jestem ciekawa jak ja ją odbiorę.
5. Katarzyna Kołczewska Wbrew sobie - Ta powieść również jest mi znana przez blogi. Trochę przeraża mnie ilość stron w przypadku tego gatunku, ale zobaczymy.



6. Jane Austen Duma i uprzedzenie - Chyba tej książki nie muszę przedstawiać. Nie przepadam jednak za klasyką, więc pewnie będzie ciężko.
7. Dawid Waszak Czerwień obłędu - Wygrana w konkursie. Przeczytałam zaledwie kilka stron i odłożyłam. Niestety zapowiada się kiepsko.
8. Katarzyna Kwiatkowska Zbrodnia w szkarłacie - Uwielbiam kryminały, ale jeszcze z retro nie miałam do czynienia. 
9. Fannie Flagg Smażone zielone pomidory - Kolejne must read.
10. Jandy Nelson Oddam Ci słońce - Tej książki nie mogło tutaj zabraknąć! Wszyscy o niej mówią, mam nadzieję, że mnie też zachwyci.
11. Erin Morgenstern Cyrk nocy - Książka, która podzieliła ludzi na dwie grupy: jej zwolenników oraz przeciwników. Lektura już za mną, mnie przypadła do gustu. Zakup na aros.pl za 8 zł!


Czytaliście któreś z powyższych pozycji? A może chcielibyście mieć którąś na własność :)?

57 komentarzy:

  1. Muszę przeczytać: "Oddam ci słońce", "Kochając pana Danielsa" i "Dumę i uprzedzenie" ;)

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to uczucie lekkości w portfelu zbyt dobrze. :D Podkradłabym dwie pierwsze pozycje. :3 Co do "Cyrku nocy" - jestem gdzieś pomiędzy tymi dwoma grupami. Niby fajnie, ale nie tego się spodziewałam. Ciekawa jestem czy Tobie przypadnie do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej w konkursie. Świetne stosiki, ja to już chyba jestem bankrutem, muszę iść na odwyk przez książki :) ,,Lot nad kukułczym gniazdem" posiadam w swoich zbiorach od dawna, muszę w końcu przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio zobaczyłam przeceny w Media Markt i nawet się nie obejrzałam, kiedy nagle mój portfel opustoszał... Ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że książki do piętnastu złotych to książki niemal za darmo, nie można przejść obok nich obojętnie!
    Ze stosiku... Oddam ci słońce czytałam niedawno i jak najbardziej jest warta uwagi, Lolita za to to dość ciężka lektura, ale warto ją przeczytać - za mną natomiast chodzi Duma i uprzedzenie oraz Lot nad kukułczym gniazdem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile cudowności! Ogromnie polecam Ci "Oddam ci słońce" i "Poczwarkę", do której choć miałam bardzo mieszane uczucia, jest na pewno powieścią, z którą powinno się zaznajomić. Czytałaś inne powieści Doroty Terakowskiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie czytałam i spotkałam się z różnymi opiniami, dlatego mam lekkie obawy :)

      Usuń
  6. Stosik wyjątkowo w moim guście. Polecam Ci gorąco poczwarkę. Przeczytałam ja kilka lat temu, a nadal siedzi w mojej pamięci. Co bym chętnie przygarnęła? Na pewno "Oddam ci słońce" i "Zbrodnia w szkarłacie".

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio odwiedzam Auchan, gdzie można naprawdę obłowić się w książki za 10 zł :D "Duma i uprzedzenie" to klasyka. lecz gorąco Ci ją polecam. Sama nie przepadam za tego typu książkami, ale w tej powieści się zakochałam (ten pan Darcy!). "Lot nad kukułczym gniazdem" również jest świetny, ale nie należy do najłatwiejszych lektur. Podebrałabym Ci "Kochając pana Danielsa", "Oddam Ci słońce" i "Smażone zielone pomidory" :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Omatuniu, ile dobroci! A ja wciąż na odwyku... :(
    Koniecznie muszę przeczytać "Lot nad kukułczym gniazdem" i "Oddam Ci słońce", natomiast "Duma i uprzedzenie" nie bardzo mi się spodobała, chyba po prostu powieści Austen do mnie nie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam trzy z tych książek. "Lolita" jest genialna. Bardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie świetne książki! Najbardziej zazdroszczę "Oddam ci słońce", bo tę powieść koniecznie chcę mieć u siebie na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nabrałam ochoty na Wichrowe wzgórza w tym wydaniu, ale niestety nie ma. Są wszystkie inne tytuły, a tego nie ma:( Pan Daniels - chciałabym go poznać heheh :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile cudownych książek... *.* Ogólnie też chcę w końcu zakupić sobie "Oddam ci słońce", bo tyle pozytywnych opinii już przeczytałam, że sama chcę się przekonać jak to z nią jest. Podobnie intryguje mnie "Wbrew sobie". :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. O "Oddam ci słońce" piszą wszyscy, ale nie jestem przekonana czy to książka dla mnie. Za to bardzo chciałabym przeczytać "Kochając pana Danielsa". Polecam naj najszybciej przeczytać "Poczwarkę" ;) według mnie jest genialna.
    Pozdrawiam, Blondie in Wonderland

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nie pamiętam już, kiedy ostatnio kupowałam książki :P I ciągle mam tylko coraz większe zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale tego dużo! Ja nigdy nie kupiłam tyle za jednym razem, haha.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale kilka z nich mam w planach :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Do "Lotu nad kukułczym gniazdem" się zabieram, ale w wersji filmowej. Może przeczytanie książkowej jako pierwszej byłoby lepszą decyzją :)
    Miłej lektury!
    ilmiogattonero.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ piękny stosik. Życzę udanej lektury!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Też ostatnio kupiłam Dumę i uprzedzenie xd
    Cyrku nocy nie polecam jak dla mnie to była słaba książka :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym w końcu przeczytać "Lot nad kukułczym gniazdem", bo mam tę książkę w planach już od naprawdę długiego czasu i także nie widziałam filmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ile ciekawych książek. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę „Smażonych zielonych pomidorów” i „Lotu nad kukułczym gniazdem”. Mimo wszystko do bankructwa coraz bliżej XD Mój portfel już to spotkało :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem uzależniona od arosa i ciągle zamawiam stamtąd książki. Jeśli chodzi o stosik to o kilku książkach słyszę pierwszy raz, a kilka posiadam w swojej biblioteczce, m.in Oddam ci Słońce, czy Cyrk Nocy. Cyrku jeszcze nie przeczytałam, tyle jest różnych opinii na temat tej książki, że w końcu nie wiem czy warto, czy nie. Ale chyba sama muszę się przekonać ;) cudny stosik ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowny zakup :) Również często nie wytrzymuję i skuszę się na jakieś książki. Zazdroszczę "Zbrodni w szkarłacie", gdyż uwielbiam takie kryminały w starym stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale perełki <3
    Cyrk Nocy muszę KONIECZNIE dorwać ponieważ tyle się już o tej książce naczytałam, że szok!
    Oddam Ci słońce, to cudowna powieść :3
    Ja niedługo chcę zabrać się za którąś powieść Fannie Flagg - tym bardziej, że mam w cudownych wydaniach w domu :3
    Pozdrawiam serdecznie :*
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziś także i ja odczulam lekkość w portfelu :) Skorzystałam z promocji i oczekuję na 5 nowych zdobyczy :)

    Twój stosik bardzo pokaźny, żadnej z tych książek nie czytałam, ale ogromną ochotę mam na zapoznanie się z "Dumą i uprzedzeniem" :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba muszę wreszcie przeczytać "Lot nad kukułczym gniazdem", bo film wielbię.
    Mam w planach jeszcze "Cyrk nocy", a jak na razie jest u mnie słabo z kasą :/

    zaprzedanaduszyczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Książko-holiki to też nałogowcy zakupowi :) Fajne tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytać nic nie czytałam, ale "Duma i uprzedzenie" czeka na mojej półce, Terakowską kiedyś pokochałam za "Tam, gdzie spadają anioły" i od tamtej pory obiecuję sobie poczytać coś jeszcze jej autorstwa. "Cyrk nocy" też ostatnio mnie zainteresował i chyba będę musiała go poszukać...
    Cóż, pozostaje mi trochę zazdrościć nabytków i życzyć miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cyrk nocy oraz Dumę i uprzedzenie - uwielbiam! Poczwarka mi się nie spodobała, zaś resztę książek z pierwszego stosika mam w planach. :) Tb życzę miłej lektury, sądzę, że po Dumie i uprzedzeniu przekonasz się do klasyki, a przyanjmniej do Austin. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dobre rzeczy widzę - "Lolita" to jedna z moich ulubionych powieści, pierwszorzędna jeśli chodzi o styl i język. Bardzo dobrze, że sięgasz po "Lot nad kukułczym gniazdem" - jak już będziesz mieć książkę za sobą, obejrzyj też film dla porównania, bo te dwie historie trochę się różnią, są przede wszystkim inaczej opowiedziane. Terakowska zawsze dobra:) Serce również rośnie, widząc "Dumę i uprzedzenie". Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  32. No wiesz co! Kupiłaś książki, które już od dawien dawna chodzą mi po głowie. No litości, jak tu w najbliższym czasie nie wybrać się do księgarni, gdy widzi się takie cudeńka? ;)
    Gratuluję udanych łowów! I cóż, mimo smutku malującego się na mojej twarzy z powodu tych nowości u Ciebie, czekam na recenzje ;)

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Mnie Aros też pozbawia ostatnich oszczędności! Zamówiłam u nich ostatnio "Pozdrowienia z Korei" i "Bezpowrotna Góra: Baśnie japońskie". Mimo wszystko- BYŁO WARTO XD
    Pozdrawiam
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Żadnej jeszcze z tych książek nie czytałam, ale mam w planie.:)

    http://krainaksiazek0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. czytałam Lolitę i Lot nad kukułczym gniazdem. jestem ciekawa Twojej opinii po przeczytaniu ich. mam też w planach Cyrk nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Znam to uczucie. Najchętniej wykupiłabym połowę księgarni. Niestety,nie mogę sobie na to pozwolić. Nie ułatwia mi fakt,że przez pewien okres pracuje teraz w Empiku. Książki kuszą swymi wielobarwnymi okladkami na każdym kroku :)
    Z pozycji, które zakupiłas czytałam "Poczwarke". Książka ta stanowiła moja gimnazjalna lekturę. Polecam, choć nie wiem czy obecnie sięgnęłabym po nią z własnej woli :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne stosiki! Aż Ci zazdroszczę :) "Duma i uprzedzenie" to jedna z moich ulubionych książek, ale fakt, ja lubię klasyki i po prostu kocham Jane Austen, także jej powieści pochłaniam błyskawicznie. "Lolita" też jest świetna - jako dzieło literackie oczywiście, bo temat jest kontrowersyjny, a bliższe spotkanie z myślami głównego bohatera... Cóż, nieraz się pewnie skrzywisz z niesmakiem. Ale kunszt Nabokova to coś, dla czego warto się poświęcić i przebrnąć przez dość paskudny temat.
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja poluję na "Lot nad kukułczym gniazdem" :)) A "Dumę i uprzedzenie" polecam

    OdpowiedzUsuń
  39. Ooo Cyrk Nocy! :D Wspominałaś u mnie coś o nim :D
    Podkradłabym Ci chętnie „Oddam ci słońce" oraz „Dumę i uprzedzenie" ^^

    Pozdrawiam, Lucy z Cmentarza zapomianych książek

    OdpowiedzUsuń
  40. Gorąco polecam "Smażone zielone pomidory", rewelacyjna historia :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Duma i uprzedzenie - mam zamiar wkrótce się z nią zmierzyć.
    Lolitę czytałam - ciężka lektura, ale warto przez nią przebrnąć.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wspaniałe nabytki! Chciałbym mieć je wszystkie. "Poczwarkę' czytałam kilka lat temu, dzięki rekomendacji koleżanki. Pamiętam do dziś. Ale i inne są ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  43. Czytałam "Poczwarkę" i bardzo mi się podobała, także zabieraj się za nią szybciutko:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo chcę przeczytać "Smażone zielone pomidory" oraz "Oddam Ci słońce"!
    Czytałam "Cyrk nocy" i jestem w grupie ludzi, którzy książkę polubili:)
    Lolita w identycznej wersji czeka już na mojej półce:) Pozdrawiam,
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  45. "Poczwarka" była moją lekturą, ale naprawdę świetnie się ją czytało. Bardzo mi sie podobała :) Z kolei "Lot nad kukułczym gniazdem" jest w moich planach. Jakoś nigdy nie mam okazji do bliższego zapoznania się z tą książką. I "Cyrk nocy"... Cóż, jakoś mnie nie wkręcił... Nie dokończyłam go :(
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Przeczytałam tylko "Cyrk nocy" - świetna, fantastyczna książka!
    Swoją drogą wiele z tych książek chętnie bym ci podkradła, zwłaszcza "Oddam ci słońce" i "Lolitę" :)

    Weronika z lubieduzoczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Ostatnio czaję się na "Cyrk Nocy"... imponujące zakupy! :D

    zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ale masz ładne stosiki! :)

    Kochając Pana Danielsa również mam - wygrałam na fanpage Filii i do tej pory nie mogę się za nią zabrać. Wszyscy ją chwalą i w ogóle, a mnie jakoś do niej nie ciągnie. No ale okładkę ma obłędną! Nie mogę się napatrzeć normalnie <3

    Wbrew sobie czytałam i... zobaczysz! Przeczytasz ją szybciej niż myślisz. Naprawdę świetna książka i mam nadzieję, że i Tobie się spodoba! U mnie jest jej recenzja, więc jakbyś chciała przeczytać, to zapraszam serdecznie! :)

    "Oddam Ci słońce" również jest na mojej półce i już nie mogę się doczekać aż po nią sięgnę, ale wcześniej chyba chwycę "Losing hope", bo bardziej mnie kusi :)

    Pozdrowionka!
    Gosiek z Blasku książek

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ciekawy i przyjemny stosik. :-) Przeczytałam "Kochając pana Danielsa" (dla mnie totalne rozczarowanie, ale większość blogerów oceniała ją pozytywnie. No i ma prześliczną okładkę), "Dumę i uprzedzenie" (klasyka, której może nie czyta się lekko i przyjemnie, ale warto ją znać) i "Oddam ci słońce" (wkrótce napiszę o niej recenzję, to na pewno bardzo specyficzna książka). Z tych, co chciałabym przeczytać, to na pewno: "Wbrew sobie" i "Smażone zielone pomidory". Miłej lektury.:-)))

    OdpowiedzUsuń
  50. Duma i uprzedzenie to fajna książka - przerywnik po tym jak już przeczytasz coś ciężkiego i wymagającego. Ta jest lekka, momentami dowcipna i moim zdaniem cały czas na swój sposób aktualna :)
    Nie zgodzę się z tym, że tej klasyki nie czyta się lekko i przyjemnie. Ok, można tak powiedzieć o rosyjskich klasykach, ale nie o Jane Austen.
    http://jejwysokoscksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Kilka książek ze stosików czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Jestem ciekawa Twojej opinii o kochając pana Danielsa, ja go uwielbiam ale ciii ;)
    Pozdrawiam Justyna z  książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  53. o Nabokovie wiele słyszałam, myślę, że kiedyś przeczytam. W posiadaniu mam już "Dumę i uprzedzenie".. Klasyk, każdy powinien znać, więc póki co czeka na swoją kolej.. Przynajmniej nigdzie mi nie ucieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Życzę miłej lektury! ^_^
    Ja też nigdy nie wytrzymuję i kupuję nowe książki, choć w moim przypadku to są 1-2. XD Gdybym mogła, to bym pewnie kupiła więcej.... :P

    OdpowiedzUsuń
  55. Doslownie kazda z tych ksiazek przeczytalabym z wielka ochota... :) W ostatnim czasie takze moja biblioteczka wzbogacila sie o wiele pozycji,ale nie zaluje zadnej wydanej zlotowki:)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.